פונט בדמות כתב ידו של שר התורה הרב חייים קנייבסקי, שהלך השבוע לעולמו, מוצע למכירה באתר בשם "בית אלף" במחיר מיוחד עד לסיום השבעה של 175 שקלים (במקום 275 ש"ח, בהקלדת קופון ר' חיים) ותוך דרישה כי "הרוכש מתחייב שלא לעשות שימוש בלתי הולם או בלתי ראוי בפונט".

האתר "בית אלף" נוסד לפני כעשור על ידי איתמר נתן. מטרתו היא לשחזר פונטים עתיקים מבתי דפוס לאורך ההיסטוריה בעולם היהודי ממזרח ומערב, מכתבי יד מאגדות עתיקות וכן פונטים של גדולי ישראל – מהמר"ן הרב עובדיה יוסף, דרך הרב קוק ועד החזון איש.

עם מותו של קנייבסקי החליט נתן לצרף את כתב ידו של הרב המנוח לאתר. "רק לפני חודשיים הייתי בביקור אצל הרב שבירך אותי. הלכתי גם ללוויה שלו. מיד חשבתי לצרף אותו לאתר", הוא אומר ל-mako. "הכתב שלו לא היה כזה יפה או מיוחד, אבל זה לא סתם עוד כתב יד. הוא גדול הדור".

קיבלת אישור מהמשפחה?
"המשפחה לא העבירה לי את כתב ידו. במסגרת המחקר שלי אספתי כתבים שלו מכל מיני מקורות, זה הדבר הכי קל להגיע אליו. זה לא אמור להפריע להם שמישהו בא ועושה בכתב משהו".

מה הכוונה לבקשה באתר שלא לעשות בכתב שימוש בלתי ראוי?
"זה פונט שנועד לכבודו וזכרו של גדול ישראל. המטרה היא שאף אחד לא ישתמש בו בתור כתב יד, אלא כדי לצטט בו מדברים שונים שהרב אמר או כתב. כבר עכשיו יש מעצבים שונים שעושים פרויקטים על הרב קנייבסקי וביקשו את הפונט הזה".