כבר כמה שנים שאחווה סיטבון נמצאת בכותרות - יוצאת העונה הראשונה של "חתונה ממבט ראשון" עזבה את ישראל לפני כ-4 שנים וחיה בימים אלו בברצלונה לצד בן זוגה, יונתן רונן, גם הוא יוצא הריאליטי "כמה רחוק". השניים מגדלים יחד את לאיה, בתו של רונן מנישואיו הקודמים ואת בנם המשותף, דניאל. בזמן שהחיים האישיים של אחווה חשופים לעיני כל, הקריירה המקצועית שלה פחות מוכרת לציבור, ומסתבר שחלו בה לא מעט שינויים לאורך השנים.

סיטבון, רואת חשבון במקצועה, עבדה בתחום במשך כעשור, אך בשנה האחרונה היא החליטה לעשות שינוי מקצועי ולעבור כמו רבים אחרים לענף ההייטק. בתור תושבת חוץ שלא מחזיקה בניסיון בתחום, המשימה הזו לא הייתה פשוטה, בלשון המעטה. את הדרך היא הצליחה לפלס בזכות קורס ייחודי שמכשיר אנשי מכירות בתחום הטכנולוגי.

"במשך 4 שנים טיילתי, הכרתי את כל בתי הקפה והמסעדות והחנויות בעיר, הייתי בהריון וילדתי. כשדניאל גדל הרגשתי שאני חייבת לעשות משהו אחר ולצאת לשוק העבודה שוב", מספרת סיטבון ל-mako. "ידעתי שאני לא רוצה לחזור לתחום ראיית החשבון, אני צריכה אנשים מסביבי, מערכות יחסים, תקשורת בינאישית משמעותית. התלבטתי מה לעשות, שיתפתי את העוקבות שלי במחשבות ואחת מהן סיפרה לי על הקורס של six figures ("סיקס פיגרס"). הסטטוס שלנו היה דומה - היא גם עשתה רילוקיישן והיא גם הצליחה לשלב את זה עם האימהות".

View this post on Instagram

A post shared by Achva Sitbon Ronen (@achva_si)

כשסיטבון התעניינה בקורס היא הגיעה לעמנואל קנייבסקי, איש מכירות בהייטק מזה 16 שנה שעבד במיקרוסופט ובחברות סטארטאפ רבות ומשמש כאחד ממנחי הקורס. "הייתי חסרת ביטחון לגבי האנגלית שלי ולגבי כמה זה יתאים לי", היא משתפת, "אבל משהו בתפקיד ובתחום הזה של המכירות בהייטק קסם לי. זה לא כמו למכור חולצה, זה ליווי של לקוח לאורך זמן שכולל ממש בנייה של מערכת יחסים איתו".

בעידוד קנייבסקי, נרשמה סיטבון לקורס והחלה ללמוד על עולם המכירות בהייטק. המרצים בקורס, שמתנהל כולו באונליין במשך כשלושה חודשים, הם אנשי מכירות מובילים בהייטק שעובדים בחברות ענק כמו מאנדיי, אמזון, טאבולה, סיילספורס ועוד. במהלך הקורס נלמדים תכנים כמו היבטים משפטיים וכלכליים של תחום המכירות, עולם המוצר, פרקטיקות לביצוע שיחות מכירה ועוד.

איך הניסיון שלך משני התחומים שבהם עסקת - ראיית חשבון ובידור - עזרו לך בקורס?

"בשנים האחרונות הובלתי המון קמפיינים באינסטגרם והבנתי שאני יודעת למכור. זה אמנם מאוד שונה, כי באינסטגרם מכרתי בגדים, מוצרי קוסמטיקה ומוצרי תינוקות ומכירת תוכנה זה עולם אחר לגמרי, אבל בשני המקרים מדובר על זיהוי צורך ובניית אמון עם הלקוח. אף פעם לא חשבתי ללכת לתחום של מכירות, חשבתי שזה לא קשור אליי, אבל באינסטגרם הבנתי שיש לי את היכולת להיות אותנטית ולגעת באנשים. חוץ מזה, בתור רואת חשבון יש לי יכולות למידה עצמית גבוהות. זה משהו שמאוד חשוב בחברת הייטק, הרבה פעמים הלימוד נוצר מזה שאת פשוט פותחת את המוצר של החברה ומתחילה לשחק איתו או צופה בהדרכות ביוטיוב".

View this post on Instagram

A post shared by Achva Sitbon Ronen (@achva_si)

לאחר שסיימה בהצלחה את הקורס, ניגשה סיטבון לראיון עבודה בסניף הספרדי של חברת HPE (התפצלה מ-HP). על אף החששות, היא הצליחה להתקבל לחברה ובחודש האחרון היא החלה את תפקידה, במסגרתו היא אחראית על הקשר עם השוק הישראלי. "כשהגעתי לראיון עבודה היו הרבה מילים שלא ידעתי. עמנואל תמך בי לאורך כל הדרך, הוא ניסה לכוון אותי, הציע כל הזמן כתף תומכת גם אחרי שהקורס נגמר. הרגשתי שיש מישהו שהולך איתי כל הדרך".

"אחווה זה ממש סיפור סינדרלה, המקרה שלה הוא הסיבה שהקמנו את הקורס. היא בדיוק מסוג האנשים שאנחנו מחפשים לתפקיד, אבל היה חסר לה הניסיון המקצועי בתחום", אומר קנייבסקי. "כבר לפני 6-7 שנים הבנו שיש כשל שוק אדיר בתחום ההייטק. אנשים כמו אחווה יהיו מעולים בתפקיד הזה, אבל אף אחד בתעשייה לא ייתן להם הזדמנות כי אין להם ניסיון ולאף אחד אין זמן לבוא ולהכשיר אותם".

עמנואל קנייבסקי, six figures (צילום: מרב רביץ מושל)
עמנואל קנייבסקי, six figures | צילום: מרב רביץ מושל

בתשובה לשאלה האם העובדה שסיטבון היא אושיית רשת וכוכבת טלוויזיה מוכרת עזרה לה להתקבל לקורס, עונה עמנואל שלא. "היה לי היה ברור שהיא תהיה מעולה, אבל לא כי היא סלב, זה אולי עוזר לפגישה הראשונה אבל יש בזה גם סיכון של חוסר ניסיון מקצועי. אנשים מתחברים אליה והיא מפורסמת, אבל היא עדיין הייתה חסרת ביטחון. אני חושב שהפלטפורמה הזאת נתנה לה הזדמנות להתבלט ולהראות מי היא באמת".

אז האם לכל אחד יש הפוטנציאל להפוך לאיש מכירות בהייטק? לטענתו של קנייבסקי, כן. "כל מה שצריך כדי להיות איש מכירות בהייטק זה אנגלית טובה ויכולת לתקשר עם אנשים. כל השאר ניתן ללמוד. אנשים חוששים מעניין האנגלית, היא אמנם מאוד חשובה אבל יש גם המון מכירות לשוק הישראלי ככה שזה פער שניתן לגישור".