התעשייה האווירית תעזור לאירופאים להגיע לירח. חברת OHB System AG הגרמנית חתמה איתה הסכם,שלפיו, OHB תהיה הקבלן הראשי ותנהל את הפעילות מול סוכנות החלל האירופאית ומפתחי המכשור המדעי אשר יותקן על הנחתת לירח, שתיוצר על ידי התעשייה האווירית הישראלית. 

הנחתת מבוססת על החללית לירח שנבנתה בשיתוף SpaceIL הישראלית, שצפויה להיות משוגרת בשבועיים הקרובים מארה"ב. לדבריהם עשויות להיות מספר משימות כאלה בשנים הקרובות, וכל חללית כזו תעלה כמה עשרות מיליוני דולרים.

אבל מה בעצם מיוחד בטכנולוגיה הישראלית שרוסיה וסין שטסות לחלל עשרות שנים לא יכולות לתת, ולנו יש? ״הרוסים והאמריקאים לא נחתו על הירח כבר מעל ארבעים שנה, ואילו רצו לעשות זאת היום במשימה ממשלתית הדבר היה נמשך שנים רבות ועולה הון עתק״, אומר עפר דורון, מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית..

עוד מוסיף דורון כי: ״הטכנולוגיה הישראלית סביב הפיתוח המשותף של בראשית על ידי SpaceIL והתעשייה האווירית שם אותנו במקום טוב להציע נחתת לירח עם תכן הנדסי מוכן ומוכח שדורש התאמות מעטות מאוד".

"התעשייה האווירית גאה לחבור לחברת לווינים מובילה בעולם ולשתף פעולה עם סוכנויות החלל הגרמנית והאירופאית, זוהי תעודת כבוד לכלל תעשיית החלל הישראלית", אומר נמרוד שפר, מנכ"ל התעשייה האווירית.

טקס החתימה בכנס אילן רמון (צילום: אלכס פולו)
טקס החתימה בכנס אילן רמון | צילום: אלכס פולו

״SpaceIL הינה משימה לא ממשלתית וככזו היא רזה יותר, קטנה יותר, מהירה יותר, נעשו בה החלטות שאינן מאפיינות משימות ממשלתיות למשל - אין בחללית כפילויות, אין יתירות מערכות כל אלו מאפשרים לה להיות קטנה וקלה יותר ולכן גם עלותה משמעותית זולה יותר מכל משימה שהיתה עד כה לירח. בנוסף בראשית תנסה לנחות על הירח ללא משימות מקדימות של הקפת הירח, כל אלו יחד עם הייחודיות של התעשייה האווירית״, הוסיף דורון.