mako
פרסומת

צבר מיליוני עוקבים בטיקטוק שקידם את מקום העבודה שלו - ופוטר

טוניו פילוסנו, סטודנט מאוניברסיטת אוהיו, ניהל עמוד טיקטוק מצליח במיוחד בו הוא קידם את תאגיד הצבע שבו עבד. למרות שהוא צבר מיליוני צפיות תוך פחות משנה, הנהלת התאגיד החליטה לפטר אותו - והאשימה אותו בשימוש לרעה בנכסי החברה. הגולשים לא נותרו אדישים, והבאזז ברשת הוביל למקומות מפתיעים במיוחד

NEXTER
פורסם:
הקישור הועתק

טוני פילוסנו, סטודנט באוניברסיטת אוהיו, חגג שלוש שנות עבודה בחנות של תאגיד הצבע שרווין-וויליאמס כשהחליט לפתוח חשבון טיקטוק שמוקדש כולו לעולם ערבוב הצבעים. אחרי שצבר יותר ממיליון עוקבים ועשרות מיליוני צפיות באחד הדפים המספקים מבחינה ויזואלית שיש לרשת החברתית להציע, @tonesterpaints, מחלקת כוח האדם בתאגיד גילתה על כך – והחליטה לפטר אותו. הגולשים, כמובן, לא נותרו אדישים.

חשבון הטיקטוק של פילוסנו נפתח בדצמבר 2019, כשהוא החל לצלם סרטונים המתעדים את הכנת ההזמנות ללקוחות. "רק הורדתי טיקטוק והסרטונים שהעליתי פשוט המריאו", העיד בראיון לאתר באזפיד. "הסרטונים הציגו אותי מכין את ההזדמנות של הלקוחות. כשהייתה פחות תנועה בחנות, העליתי סרטונים שמציגים את התהליך".

כעבור מספר חודשים החל פילוסנו להתייחס לפלטפורמה בתור "הזדמנות שיווקית עבור שרווין-וויליאמס", והכין פרזנטציה שמטרתה הייתה להציג לחברה את ההזדמנויות השיווקיות הטמונות באפליקציה. לדבריו, המנהל הישיר שלו התלהב מאוד מהרעיון, ואף הפנה אותו לאיש קשר במחלקת השיווק במטה החברה. שם אירעה הנפילה: הוא ניסה ליצור איתו קשר מספר פעמים במייל ובלינקדאין ונתקל בתגובה לקונית, לפיה החברה לא פתוחה לאפיקי שיווק חדשים. חודש אחרי אותה התגובה, הוא קיבל שיחה נוספת – הפעם ממחלקת כוח האדם של התאגיד – בה התבשר לו כי לא יוכל להמשיך בעבודתו. הסיבה: שימוש לרעה במתקני ונכסי החברה, וצילום הסרטונים "במקביל לשעות העבודה".

פרסומת

מטעם החברה נמסר לבאזפיד שתלונות מצד הלקוחות הן אלה שגרמו לפתיחת החקירה בעניינו, ובסופו של דבר העובד "פוטר לאור הפרו חוזרות ונשנות של חוקי החברה". "אנחנו לא מוסרים את פרטי ההעסקה של עובדים, אך החברה למדה על הדף בטיקטוק בעקבות תלונה של לקוחות. אנחנו מתייחסים לכל התלונות ברצינות וחקרנו את התלונה לעומק".

למרות שהאשימו אותו בגניבה, הלכה למעשה, פילוסנו מתעקש שמעולם לא עבר על חוקי העבודה. "אמרתי להם שרכשתי את כל הצבע עם הנחת העובד שלי, ומעולם לא היו לקוחות נוספים בחנות בשעה שצילמתי את הסרטונים. מעולם לא קיבלתי הזדמנות לספר את הצד שלי. חשבתי שייצרו איתי קשר מכוח אדם, אבל לא יכולתי לדבר עם מנהל המחוז שלי".

בתור המנהל של דף טיקטוק מצליח, פילוסנו מיהר לשתף את עוקביו בהתרחשויות, כשהסרטון שמתאר את השתלשלות האירועים זכה ללא פחות מ-28 מיליון צפיות. בחודשים שעברו מאז הפיטורים הוא המשיך להעלות סרטונים מהמרתף של אחד מחבריו, אך תשומת הלב המוגברת לה זכה בשבועיים האחרון הובילה לשורת הצעות עבודה מכל תאגידי הצבע הגדולים.

פרסומת

המנהל של החברה החדשה בה יעבוד, Florida Paints, כבר הודיע שהוא יוכל "להמשיך לבטא את עצמו ברשתות החברתיות". בינתיים פילוסנו מקווה להפוך גם את הטיקטוק לערוץ הכנסה נוסף. "אני עובד על יצירת לוגו, קניתי שם מתחם ואני הולך להקים אתר אינטרנט. אני מקווה למכור שם מרצ'נדייז ואת הצבעים שלי".