אין תמונה
הכירו את גורגן
בעידן של תאגידי ענק, מסחר גלובלי, קניות ברשת ואאוט סורסינג, עסקים מקומיים קטנים צריכים לעשות מאמצים כבירים כדי לשרוד. אמנם כמעט כל אחד מודע לחשיבות העצומה של עסקים שכאלה לחברה ולכלכלה כולה, אבל  משום מה ברגע האמת, אולי בזכות שטיפת המוח שהן עושות לנו בעזרת תקציבי פרסום שמנים, רובנו בוחרים לבזבז את הכסף שלנו ברשתות הענק.

לעסקים מקומיים קטנים, מה לעשות, אין את היכולת להשקיע סכומים שכאלה בפרסום ומיתוג והם צריכים בעיקר לסמוך על פרסום מפה לאוזן או על פרסומים מהסוג הפשוט ביותר באמצעי התקשורת המקומיים.

אין תמונה
גרוע שזה פשוט מעולה

אמנם המראה של הפרסומות במדיה המקומית מזכיר לרוב בזאר בשוק, אך יש מי שטוען שהן אולי פחות נוצצות מקמפיינים של מיליונים אבל בהחלט עושות את העבודה. בכל מקרה, בין כל הפרסומים המשמימים, הללו לעיתים גם יש פנינים מדהימות כמו הפרסומת ל"מכון הגירים של ארלן" בברבנק, קליפורניה, שעלתה לרשת לפני ימים ספורים, זכתה כבר לכ-2 מיליון צפיות ומסתמנת כלהיט הויראלי התורן.

גם אנחנו חשבנו ברגע הראשון כי מדובר בפרודיה אבל לאחר בדיקה והצלבת מידע מכמה גורמים אנחנו יכולים לדווח לכם בוודאות של מאה אחוזים כי מדובר בעסק חי, נושם ואמיתי לתיקון גירים באזור לוס אנג'לס אשר פועל כבר מעל ל-25 שנה בבעלותו של כוכב הסרטון, גורגן השרמנטי.

הפרסומת מתחילה עם פרחה שמגיע למכון של גורגן בפולקסווגן פתוחה ישנה. גורגן מצידו לא מבזבז רגע ושואל בצירוף מבט שרמנטי/חרמני: "היי, מותק, איך המכונית שלך נוסעת? האם יש לך בעיה בתיבת הילוכים?" הפרחה מחייכת בחיוך סקסי ומכאן הפרסות מקבלת תפנית והופכת לקליפ בסגנון בוליוודי עם מוזיקה, ריקודים של גורגן ו-3 דוגמניות ליגה ט', שוטים של גורגן והדוגמניות מתקנים גירים וסצנה מופלאה של נסיעה במכונית על רקע נוף מודבק בצורה הגרועה ביותר.

אין תמונה
מסתבר שלא חייבים תקציבי ענק כדי להפיק פרסומת שלא תשכח

הטקסט של השירה בפרסומת גאוני במיוחד אבל יתכן כי בגלל המבטא הכבד של גורגן תתקשו להבין את המלים.
לא יכולנו להשאיר את היצירה הזו רק לעצמנו אז החלטנו לצרף תרגום – קבלו:

"העבירי את זה, העברי את זה להילוך קדמי
העברי את זה, העבירי את זה להילוך אחורי
רכב מייצור מקומי או רכב מיובא
אני אענג אותך עם השירות שלי"

מצד אחד הפרסומת הזו היא אולי הכי גרועה ולא פולטיקלי קורקט שראינו בשנים האחרונות, אבל מן העבר השני היא ממגנטת, מענגת, ממכרת וכמעט גאונית.

את הפרסומת הפיקו Rhett & Link, צמד חברי ילדות שבמקביל להיותם אושיות אינטרנט ומנחי תוכנית טלוויזיה בערוץ מקומי, עוסקים בהפקת פרסומות מיוחדות לעסקים קטנים. מכון הגירים של ארלן משך את תשומת ליבם בעיקר בזכות השלט יוצא הדופן של המקום בו מוצגת תמונה עם פרצוף חצוי של גורגן כשחצי אחד מציג את גורגן בבגדי מכונאי ובחצי השני הוא נראה עם חליפה ומיקרופון.

מתברר שגורגן הוא אמריקאי ממוצא איראני ובמקביל להיותו מתקן גירים במשרה מלאה עם הרבה המלצות הוא גם זמר חובב שמופיע במועדונים של יוצאי איראן באמריקה.

אין תמונה
מיליוני צפיות בתוך ימים

Rhett & Linkהתלהבו מגורגן הלבבי והרב-גוני והציעו להכין  עבורו את פרסומות לעסק המתבססת על שיר פרסי של גורגן.

מעבר למיליוני הצפיות ברשת, בתוך ימים ספורים גורגן השרמנטי הפך מאנונימי לכוכב על המסך ובין היתר כבר התראיין לכתבה ב-BBC ואף זכה לאזכור (כולל הקרנת הפרסומת המלאה) בתוכנית האירוח הסופר פופולרית של אלן דג'נרס הנצפית על ידי מיליונים.

 

 >> מדריך: ככה לא יעבדו עליכם במוסך 

 

אין תמונה
זו לא פרודיה ובהחלט מדובר בעסק אמיתי