העצרת של דונלד טראמפ בעיר טולסה באוקלהומה שנערכה בשישי הייתה אמורה להיות החגיגה הגדולה של נשיא ארה"ב – עם נאום חשוב אחרי המשבר הכלכלי והרפואי הגדול שעברה המדינה בעקבות נגיף קורונה. אבל קמפיין הטרלה אינטרנטי נרחב הפך אותו לפארסה.

זה התחיל מסרטון טיקטוק אחד של משתמשת בשם מרי ג'ו לאופ, שהציעה לטיקטוקרים להזמין כרטיסים לעצרת – אבל לא באמת לבוא. "תשאירו אותו לבד על הבמה", היא קראה – והסרטון הפך לוויראלי במיוחד, בעיקר באפליקציה הפופולארית שמשתמשים בה לרוב צעירים, ובקרב מעריצי הפופ הקוריאני K-POP. שתי הקבוצות הללו השתמשו רק לאחרונה בכוח הוויראלי שלהם במסגרת מחאת BLACK LIVES MATTER.

@maryjolaupp

Did you know you can make sure there are empty seats at Trump’s rally? ##BLM.

♬ original sound - maryjolaupp

מנהל הקמפיין של דונלד טראמפ, בראד פרסקייל, פרסם ימים לפני הכנס כי נרשמו מעל למיליון בקשות להגיע לאולם בטולסה, שמכיל רק 19 אלף מקומות. הוא לא ידע שרבים מאוד מהמבקשים להגיע לטקס – בכלל עשו זאת בשל קריאתה של לאופ לקנות כרטיסים ולא להגיע, על מנת להביך את טראמפ.

ביום הטקס התגלה כוחה האדיר של הרשת, כאשר בארה"ב דיווחו שהגיעו רק כ-6,000 איש לעצרת, מה שהותיר את רוב האולם ריק. ההטרלה לא רק פגעה בעצרת הזו, אלא גם במאגרי המידע של נשיא ארה"ב – שהתנה את מתן הכרטיסים בהכנסת מספר הטלפון של המבקש למשלוח סמסים, מה שגרם לזיהום מאגר המידע במאות אלפי מספרי טלפון של אנשים שלא באמת מעוניינים בהנהגת טראמפ.

ומה הייתה התגובה של טרולי הרשת למהלך המוצלח? סדרת טיקטוקים בלתי נגמרת של ריקודי ניצחון בהם הטרולים רוקדים את ריקוד ה"מקרנה" כשמאחוריהם צילום הכרטיס שלהם לערב ההיסטורי של טראמפ. 

אז כמה גדול הוא הכוח של הגולשים? הרבה יותר ממה שחשבתם.