רותי טהרני, 54, גרושה ואם לשלושה ילדים, היא נהגת אוטובוס בחברת דן מזה כשלוש שנים. אתמול (ג') בבוקר, בזמן שנהגה בקו 129 מפתח תקווה לתל אביב, היא חוותה חוויה לא נעימה.

בעיצומה של הנסיעה, פנו כמה מהנוסעים לטהרני בדרישה להוריד מהאוטובוס נוסע מבוגר, שהחל לדבר לעצמו בערבית. הנוסעים נבהלו וחשדו שהנוסע הערבי הוא מחבל.

רותי טהרני, נהגת דן שסירבה להוריד ערבי מהאוטובוס (צילום: באדיבות רותי טהרני)
רותי טהרני באוטובוס | צילום: באדיבות רותי טהרני

"אני ערה למצב הביטחוני הקיים, אבל יש גבול לכל דבר", שחזרה טהרני בשיחה עם NEXTER. "עצרתי את האוטובוס בצד, כדי להבין מה קורה עם הנוסע. ניגשתי אליו באדיבות, שאלתי אותו אם הכול בסדר, אם הוא זקוק לעזרה ומוכן לשבת לידי. הרגעתי אותו שהכול בסדר ושלא ידאג. ראיתי שמדובר באדם מבוגר שלא חש בטוב ולא מהווה סכנה לאף אחד, ובטח הוא לא מחבל".

טהרני דחתה על הסף את מחאת הנוסעים וסירבה להוריד את הנוסע הערבי. היא אף הציעה לנוסעים שמי שמפחד יירד מהאוטובוס, כי היא מתכוונת להמשיך בנסיעה כרגיל.

"אצלנו בחברה כולם שווים - יהודים, ערבים. החינוך שלי מהבית לכבד כל אחד ולא להפלות איש לרעה", הסבירה טהרני. "במקרה הזה הפעלתי שיקול דעת. הנוסעים לא היו בשום סכנת חיים ולא היה מדובר במחבל. סתם להוריד נוסע ערבי רק בגלל שנוסעים ביקשו? נראה לי שזה מוגזם. אני גאה במעשה שעשיתי, וכך אנחנו נוהגים בחברה לתת יחס שווה לכולם".

לא הורשו לעלות בגלל מוצאם, ארכיון (צילום: חדשות 2)
אוטובוס של דן | צילום: חדשות 2

אחת הנוסעות, שלי דביר, העלתה פוסט לפייסבוק בו שיבחה את טהרני על הרגישות שגילתה כלפי הנוסע ועל שהתייחסה אליו ברגישות ואדיבות ולא נכנעה למחאת הנוסעים להורידו מהאוטובוס. היא ציינה שבכוונתה לשלוח מכתב המלצה לדן על התנהגותה האצילית של הנהגת.

קו 129 בדרך למשרד הבוקר - עולה בסנטר לכיוון רח שוקן. מתיישבת בספסל האחרון ולפני אדם יחסית מבוגר, יושב לבד, מתחיל ללחוש ...

Posted by Shelley Dvir on Tuesday, January 5, 2016

 

רותי טהרני, נהגת דן שסירבה להוריד ערבי מהאוטובוס (צילום: באדיבות רותי טהרני)
רותי טהרני | צילום: באדיבות רותי טהרני

הפוסט הפך לוויראלי וקיבל אלפי לייקים ומאות שיתופים, כאשר מרבית הגולשים שיבחו את התנהגותה של טהרני, אך כמה מהם זעמו על כך שלא הוריד את הנוסע הערבי.

"אם הייתי צריכה שוב להתמודד עם מקרה כזה הייתי מתנהגת בדיוק אותו דבר. הנוסע הערבי לא הזיק לאיש ודרישת הנוסעים היתה חסרת פרופורציה. לא היה שום סיכוי בעולם שהייתי נכנעת לבקשותיהם", ציינה טהרני.

מחברת דן נמסר בתגובה: "אנו גאים בנהגים ובמיוחד בנהגות שלנו בחברת דן, שלמרות המתח הקיים בתקופה כזו, נוהגים בגדלות רוח, בסובלנות, ברגישות ובאכפתיות. חברת דן רואה בכך מודל ודוגמה, והלוואי על כולנו רבים כמותה. זו גאווה אדירה בשבילנו כחברה ולכלל הנהגים והציבור כולו".