mako
פרסומת

סערה בארה"ב: הנשיא השתתף בפרסומת לסמסונג

ברק אובמה הצטלם השבוע עם שחקן בייסבול לסלפי ששימש פרסומת לסמארטפונים של החברה. דובר הבית הלבן בתגובה: "אובמה לא ידע שמדובר בפרסומת"; סמסונג: "זה כבוד עבורנו לעזור ולצלם רגע מדהים ואמיתי של שמחה והתרגשות"

יאיר מור
NEXTER
פורסם:
הסלפי של ברק אובמה ודייויד אורטיז
צילום: twitter
הקישור הועתק
הסלפי של ברק אובמה ודייויד אורטיז
הסלפי המדובר מהטוויטר של אורטיז | צילום: twitter

נשיא ארה"ב ברק אובמה נחשב לחובב וחידושים טכנולוגיים. אך כשהוא הצטלם השבוע לסלפי משותף עם שחקן הבייסבול דייויד אורטיז הוא זכה דווקא לביקורת.

שחקן הבייסבול המפורסם יצר את הצילום העצמי המשותף לו ולנשיא במהלך ביקור קבוצתו, בוסטון רד סוקס, בבית הלבן ביום שני. הוא שיתף אותה ברשת החברתית טוויטר וכתב "איזה כבוד! תודה על הסלפי, ברק אובמה". מאז זכתה התמונה לכ-40,000 שיתופים.

הסלפי של ברק אובמה ודייויד אורטיז
כך זה צולם | צילום: אימג'בנק/GettyImages

הבעיה החלה מספר דקות לאחר שיתוף הצילום העצמי, כאשר סמסונג שיתפה אותו בערוץ הטוויטר שלה וכתבה כי "התמונה צולמה בעזרת גלקסי נוט 3". לא כל הגולשים חשבו שראוי שנשיא ארה"ב יככב בפרסומת לחברה מסחרית, וכלי התקשורת מיהרו לפנות לבית הלבן ולשאול מדוע שיתף אובמה פעולה עם קמפיין מסחרי.

בתגובה אמר דובר הבית הלבן לביזנס אינסיידר כי הנשיא לא ידע מאומה אודות הקשר בין אורטיז לסמסונג וכי כל מטרת הצילום היא לקדם את מכשירי הסמארטפון של גוגל.

סמסונג, מצידה, לא רואה כל פסול במעשיה. החברה אמרה לבוסטון גלוב כי "כששמענו על הביקור, עבדנו עם דייויד והקבוצה על שיתוף תמונות עם המעריצים. לא ידענו אם ומה הוא יוכל לצלם". לטענתה, זהו "כבוד לעזור לו ללכוד כזה רגע מדהים ואמיתי של שמחה והתרגשות".

פרסומת

נזכיר כי גם בטקס האוסקר הצליחה החברה לעורר ביקורת לאחר ששילמה הון כדי להבטיח שמנחת הטקס, אלן דג'נרס, וכמה מגדולי כוכבי הוליווד, יצטלמו ב"סלפי" קבוצתי בעזרת מכשיר שלה על במת הטקס. הדבר נראה היה מלאכותי וצעקני מאוד במיוחד לאור העובדה שאת כל שאר התמונות מאותו ערב העלתה דג'נרס ממכשיר אייפון, בלי לציין זאת במפורש.

עוד ב-NEXTER: