mako
פרסומת

מלחמת עולם: גוגל נגד טוויטר וההיפך

סכסוך חדש בעולם האינטרנט - גוגל השיקה כלי שיהפוך את החיפוש לחברתי יותר אבל עלול לתת עדיפות לתוצאות חיפוש בגוגל פלוס. טוויטר תקפה: "זה יום רע לאינטרנט". גוגל השיבה מלחמה וטענה שזו בכלל אשמתה של טוויטר שלא חידשה עמה את החוזה

לילה אודינייב
mako
פורסם:
הקישור הועתק

לפני מספר ימים השיקה גוגל כלי חיפוש חדש תחת הכותרת Search plus Your World שנועד לחבר בין עולם החיפוש לרשתות החברתיות ובעיקר עם הרשת החברתית שלה גוגל פלוס.

זמן קצר אחרי הפרסום של הכלי החדש, תקפו אנשי רשת המיקרובלוגינג טוויטר את גוגל וטענו כי השינויים שהענקית הכניסה במנוע החיפוש "רעים" והם יקשו על הגולשים למצוא חדשות חמות, שחברים אחרים בטוויטר משתפים.

גוגל נגד טוויטר
מלחמת החיפוש מגיעה לשלב הנוקאאוט | צילום: אילוסטרציה - ארכיון

"כפי שראינו שוב ושוב, חדשות חמות מופיעות קודם כל בטוויטר. כתוצאה מכך, חשבונות טוויטר וציוצים הם לעיתים קרובות תוצאות החיפוש הכי רלוונטיות", טענו אנשי טוויטר: "אנחנו מודאגים מכך שהשינויים של גוגל במנוע החיפוש שלה, יהפכו את חיפוש המידע הזה לקשה הרבה יותר עבור כולם. אנחנו חושבים שזה יום רע עבור האינטרנט, הגולשים, האתרים, ארגוני החדשות ומשתמשי טוויטר".

התגובה של גוגל לא איחרה להגיע, בעמוד הרשמי של גוגל ברשת החברתית שלה, גוגל+ הם כתבו: "אנחנו קצת מופתעים מהדברים של טוויטר על שירות החיפוש החדש שלנו, כיון שהם בחרו שלא לחדש את שיתוף הפעולה איתנו בקיץ האחרון".

או במילים אחרות, פשוטות יותר, אין לכם (טוויטר) מה להתלונן אתם פגעתם בעצמכם כשלא חידשתם איתנו את ההסכם.

נזכיר כי לפי אותו הסכם גוגל הציגה תוצאות זמן אמת מטוויטר במנוע החיפוש שלה, הסכם שכאמור לא חודש.

גם מנכ"ל גוגל לשעבר ויו"ר בהווה אריק שמידט התייחס לטענות של טוויטר ובראיון לאתר Marketingland אמר: "התוכן של גוגל פלוס לא יקבל עדיפות על זה של טוויטר ופייסבוק במנוע חיפוש של גוגל. יותר מזה, החברות האלה יקבלו יחס שווה אם הן יעניקו לגוגל את ההרשאות המתאימות כדי לגשת לתכנים שלהן".

פרסומת

נציין כי גם מול פייסבוק גוגל נמצאת במלחמת גלדיאטורים, ולא רק בגלל הרשת החברתית גוגל פלוס המתחרה הישירה של פייסבוק.

ענקית החיפוש אינה קולטת סטטוסים או פרסומים אחרים שמופיעם בפייסבוק, וכך שאלה גם לא נמצאים בתוצאות החיפוש שלה.

בצד של מי אתם? טקבקו