mako
פרסומת

למה פורסמו סטטוסים גזעניים בכרזות ענק?

תושבי שכונות באזור ריו דה-ז'ניירו בפריז הופתעו החודש כאשר סטטוסים גזעניים הפכו לשלטי פרסומת. המטרה: להביך את כותבי הסטטוסים

יאיר מור
NEXTER
פורסם:
מתוך הקמפיין הברזילאי "גזענות מקוונת, תוצאות אמיתי
מתוך הקמפיין הברזילאי "גזענות מקוונת, תוצאות אמיתיות"
הקישור הועתק

כתבתם סטטוס חריף נגד מישהו ברשת? מה הייתם מרגישים אם מישהו היה מדפיס אותו בגדול, אם השם שלכם, והופך אותו לכרזת חוצות באזור מגוריכם? זו, פחות או יותר, השאלה שעומדת ביסודו של קמפיין נגד גזענות שעלה בברזיל בשבועות האחרונים.

מתוך הקמפיין הברזילאי "גזענות מקוונת, תוצאות אמיתי
"כושית מלוכלכת. לא יודע מה איתך, אני מתקלח לפעמים"

הקמפיין הוא יוזמה של ארגון Criola, הפועל נגד אפליית נשים שחורות-עור במדינה. הרעיון לקמפיין עלה לאחר שב-3 ביולי, שלמרבה האירוניה מצוין בברזיל כיום למלחמה בגזענות, החלו גולשים לתקוף את מריה ז'וליה קוצ'יניו, חזאית אחד מערוצי הטלוויזיה הגדולים במדינה, בתגובות גזעניות.

מתוך הקמפיין הברזילאי "גזענות מקוונת, תוצאות אמיתי
"ילדה שחורה שקוראים לה מאז'ו, אין לה זכות להתלונן נגד דעות קדומות"

כדי לעורר מודעות לכך שתכנים גזעניים שמועלים לרשת גורמים לפגיעה של ממש, הגה הארגון קמפיין תחת הסיסמה "גזענות מקוונת, תוצאות אמיתיות". הארגון מצא ברשתות החברתיות סטטוסים וציוצים גזעניים שהועלו לצד ציון מיקום הכותב, הפכו אותם לשלטי חוצות ענקיים ותלו אותם בשכונות מהן הועלו, כדי שהכותבים ייתקלו בהן ברחוב.

פרסומת
מתוך הקמפיין הברזילאי "גזענות מקוונת, תוצאות אמיתי
"אם היית מתקלחת כמו שצריך, לא היית כל כך מזוהמת"

מתוך הקמפיין הברזילאי "גזענות מקוונת, תוצאות אמיתי
"הגעתי הביתה מסריחה כמו כושים"