mako
פרסומת

הגולשים מגיבים לשם החדש של פייסבוק

מארק צוקרברג הכריז על שינוי שמה של חברת פייסבוק ל-מטא (meta), וגרר תגובות בכל העולם. בארץ הגולשים צחקו בעיקר על כך שהשם מכריז על מותה של פייסבוק או על כך שזה נשמע כמו הסלנג "מתההה", ובחו"ל מתחו הגולשים ביקורת על החברה וטענו כי שינוי השם מנסה לכסות על העוולות שהיא גרמה בשנים האחרונות

NEXTER
פורסם: | עודכן:
פייסבוק, מטא, מארק צוקרברג
פייסבוק, מטא, מארק צוקרברג | צילום: facebook
הקישור הועתק

מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, חשף אמש (חמישי) באירוע מפתחים את השם החדש של פייסבוק: meta. מדובר בשם כולל לתאגיד, שתחתיו יפעלו הרשתות החברתיות שכולנו מכירים - אינסטגרם, וואטסאפ ופייסבוק.

השם נגזר מהמונח מטה-וורס (metaverse), שהוא למעשה העתיד שאליו הולך האינטרנט: בעתיד נוכל לקיים פעולות רבות תחת האווטאר, הישות הווירטואלית שלנו, בין אם זה לרכוש בגדים, לצפות בהופעה, להיפגש עם חברים ועוד.

השם החדש, שיש לו גם משמעות בעברית כמובן – "מתה", גרר תגובות רבות מהגולשים ברשתות החברתיות, בין היתר גם פייסבוק, שרובם פשוט התבדחו על השם החדש. עמוד "הפשוטע" הקדיש מספר פוסטים הומוריסטיים לנושא.

הגולשים גם התייחסו לדמיון בין השם לסלנג השגור בהודעות: "מתהההה" או "מתעעעע".

פרסומת

גם עיריית תל אביב, שידועה בצוות הדיגיטל החד שלה, התייחסה לנושא.

פרסומת

גם בטוויטר הנושא meta הפך לנושא החם ביותר - עם מאות אלפי ציוצים בנושא. בטוויטר הגולשים הישראלים שמו דגש על שינוי השם שמסמל כביכול את מותה של פייסבוק.

פרסומת

הגולשים בעולם לא יכולים ליהנות מהמשמעות הכפולה של השם החדש, אבל תסמכו עליהם שהם מצאו דברים אחרים לצחוק עליהם, כמו למשל - שפייסבוק כבר פונה יותר למבוגרים.

או על כך שפייסבוק אפשרה את ההתערבות הרוסית בבחירות בארה"ב או סייעה לביידן.

פרסומת

שינוי השם של פייסבוק מגיע על רקע חודשיים של הדלפות מסמכים שפגעו אנושות בתדמית החברה. גולשים רבים מצאו את שינוי השם של פייסבוק כחלק מניסיונות (נואשים?) להסיט את האש ממעשיה.