בצל שורת השערוריות שפוקדות את פייסבוק, הודיעה היום החברה שמפעילה את הרשת החברתית הגדולה בעולם על השקת לוגו חדש. הלוגו ישמש בשלב זה רק את המיתוג של פייסבוק כחברה שמפעילה כמה פלטפורמות של רשתות חברתיות, והלוגו של האפליקציה של פייסבוק יישאר בעיצוב דומה לזה הנוכחי.

העיצוב החדש כולל כיתוב באנגלית של השם פייסבוק בגופן נקי יותר ובריווחים גדולים יותר בין האותיות ובאתר החברה הוא הוצג בצבעים משתנים בניגוד לצבע הכחול המזוהה עם אפליקציית פייסבוק. בנוסף, יובלט הכיתוב "מפייסבוק" גם באפליקציות אחרות שמפעילה החברה כמו אינסטגרם וואטסאפ.

"המיתוג החדש נועד לשקיפות ומשתמש בטופוגרפיה מותאמת ובאותיות גדולות (באנגלית; י"פ) כדי ליצור הבחנה ויזואלית בין החברה לאפליקציה", כתב סמנכ"ל השיווק של פייסבוק, אנטוניו לוסיו, בפוסט שהעלה לבלוג של החברה.

לפי לוסיו: "אנשים צריכים לדעת אילו חברות מייצרות את המוצרים שהם משתמשים בהם. השירותים העיקריים שלנו כוללים את אפליקציית פייסבוק, מסנג'ר, אינסטגרם, וואטסאפ, אוקיולוס, וורקפלייס, פורטל וקליברה. האפליקציות והטכנולוגיות האלה חולקות תשתית במשך שנים והצוותים שמפתחים אותם עובדים בשיתוף פעולה".

הוא הוסיף: "שינוי המיתוג הוא דרך טובה יותר לתקשר את מבנה הבעלות שלנו לאנשים ולעסקים שמשתמשים בשירותים שלנו ליצירת קשרים, לשיתוף, לבניית קהילות ולהגדלת הקהל".

מארק צוקרברג מייסד מנכ"ל פייסבוק (צילום: Chip Somodevilla, GettyImages)
מארק צוקרברג מייסד מנכ"ל פייסבוק | צילום: Chip Somodevilla, GettyImages

לוסיו לא התייחס באופן ישיר להאשמות שעלו נגד פייסבוק בחודשים האחרונים, אך השימוש בחוזר שלו במלה "שקיפות" עשוי לרמוז על המטרה העיקרית שלשמה פייסבוק משנה את הלוגו שלה - שערוריית דליפת המידע ופרטי משתמשים שהוסתרה על ידי פייסבוק. פייסבוק הותקפה גם בשבועות האחרונים מכיוון שאיפשרה להעלות מודעות פרסומת פוליטיות שכוללות שקרים שלא נבדקו, בניגוד לרשת החברתית המתחרה טוויטר.

פורסם ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker

מיקרוסופט העניקה לעובדים סופ"ש של שלושה ימים - התוצאה היתה מפתיעה

"בזבוז מטורף": המתנה של המדינה לסטארט-אפים שיקלטו עובדים חסרי ניסיון

לוסיו נכנס לתפקידו באוגוסט 2018 – אחרי שהתפוצצה פרשת קיימברידג' אנליטיקה שבה נחשף כי מידע אישי של משתמשים הועבר לגורמים לא מורשים. אחרי שנחשפה הפרשה, גברו הקריאות לפרק את חברות הטכנולוגיה, ובהן פייסבוק כדי להוריד מכוחן. אחרי החלפת הלוגו, תסמן פייסבוק את כל האפליקציות שלה בלוגו החדש כדי להגדיל את הזהות של המותגים השונים עם החברה. ייתכן שמטרת החברה היא להקשות על אפשרויות פיצול עתידיות של כמה מהרשתות החברתיות שבהן היא מחזיקה.

לוסיו אמר לבלומברג שהחברה שקלה להחליף את הלוגו גם של אפליקציית פייסבוק, אך לא עשתה זאת כדי שהצעד לא יתפרש כאילו היא מתחמקת מהבעיות סביבה.