mako
פרסומת

אתם תשתפו את הידיעה הזאת בלי לקרוא אותה

רובכם רואים רק את הכותרת ואולי כותרת המשנה וישר משתפים ברשתות החברתיות

סוכנויות הידיעות | TheMarker
TheMarker
פורסם:
אישה מחזיקה סלולרי
אישה מחזיקה סלולרי | צילום: Shutterstock, shutterstock
הקישור הועתק

כמה פעמים יצא לך להיכנס לפייסבוק , לטוויטר או לרשת חברתית אחרת, להציץ בפיד שלך וללחוץ על כפתור השיתוף או הציוץ החוזר, מבלי ממש לקרוא את התוכן שבזה הרגע שיתפת עם חברייך? אם התשובה שלך היא "רוב הפעמים" - אתם לא לבד.

פייסבוק
שתפו שתפו! | צילום: ShutterStock, ShutterStock

למעשה, מרבית משתמשי המדיה החברתית עושים זאת כל הזמן, ומתוך כל 10 גולשים שישתפו את הידיעה זו ברשתות החברתיות, כנראה שרק ארבעה יקראו אותה.

59% מהקישורים ששותפו ברשת החברתית טוויטר כלל לא הוקלקו על ידי המשתפים, לפי מחקר חדש שערכו הפקולטה למדעי המחשב באוניברסיטת קולומביה בארה"ב והמכון הלאומי הצרפתי, דיווח העיתון "וושינגטון פוסט".

"לאנשים יש נכונות רבה יותר לשתף מאמר מאשר לקרוא אותו", אמר ארנו לגו, אחד ממחברי המחקר. "זוהי צריכת מידע מודרנית טיפוסית. אנשים מגבשים את דעתם על סמך תקציר, או תקציר של תקצירים, מבלי להתאמץ ולהתעמק".

אם לא די בכך, החוקרים מצאו כי שיתופים "על-עיוור" ברשתות החברתיות ממלאים תפקיד מרכזי ביותר בקביעת אלו ידיעות וכתבות חדשותיות יהפכו לויראליות ואלו מהן ירדו לתהום הנשייה. לפי המחקר, מרבית ההקלקות על דיווחים חדשותיים בוצעו בקישורים ששותפו בחשבונות של משתמשי טוויטר מהשורה, ולא בחשבון של הגוף החדשותי עצמו.

הנתונים שעליהם התבסס המחקר נאספו בפרק זמן של חודש בקיץ שעבר. החוקרים אספו נתונים על קישורים ברשתות החברתיות של ידיעות מאת חמישה אתרי חדשות פופולריים - BBC, CNN, פוקס ניוז, ניו יורק טיימס והפינגטון פוסט - ובדקו את ההתייחסויות והשיתופים של הקישורים בטוויטר ואת נתוני השימוש בשירות קיצור הכתובות ביט.לי.

עוד ב-TheMarker