אי אפשר לפספס את שלטי החוצות באיילון ואת הפרסומים ברשת שמציגים את הסטורי של אווה. זהו עיבוד לסיפור השואה של אווה היימן דרך סטורי - סרטונים קצרים שייעלמו אחרי 24 שעות. הפרק הראשון יתפרסם רק ביום השואה - 1.5, והרשת כבר סוערת.

אווה היימן
אווה היימן | צילום: ארכיון יד ושם

"הניסיון המחריד להנגיש את זיכרון השואה כאייטם שצריך לנגן על רייטינג, צפיות ולייקים פשוט הופך את הבטן. מה השלב הבא-לעוף על המיליון גרסת השואה?", כותבת גלית לברון.

"אני כועסת. אני כועסת כי זה מרגיש לי פשוט לא משהו שעושים. להפוך את זכרון השואה למשהו שהוא "דינמי ורלוונטי" זאת אמירה מכעיסה בכל כך הרבה רמות, כי מה יותר דינמי ורלוונטי מזכר השואה עצמו? מה יותר דינמי ורלוונטי מפיסת ההיסטוריה המזעזעת הזאת לכשעצמה? האם התדרדרנו ונאטמנו עד כדי כך שאפילו בשואה צריך לחפש דרמה??", כתבה נועה בינדר.

 "הפרויקט הזה מניח שהדרך ללמד ילדים את מורשת השואה צריכה לעבור בתוכן דבילי ורדוד שבו מטיסים את אושוויץ לשנת 2019 כי הם כנראה לא מסוגלים ליותר. או אולי כי זה מגניב, כמו תמונה לטינדר באנדרטה לשואה בברלין, זו שלפעמים משחקים בה מחבואים", כתב אוראל ביילנסון.

"לא בטוח שככה הייתי רוצה שילדי ישראל ילמדו על השואה", כתב רפי היימן.

"יש לכם את זה ביותר מיליניאלי מזורגג???", כעס פסטיש.

הסטורי של אווה הוא פרויקט של איש העסקים מתי כוכבי ובתו מיה. הוא מבוסס על יומנה של אווה היימן, נערה בת 13 שנרצחה באושוויץ, והפסיקה לתאר את החודשים האחרונים של חיה. היומן הפך לספר, והסטורי הוא עיבוד שלו.

על פי הדיווחים בגלובס ובידיעות, בסדרה הושקעו מליוני שקלים, ובין היתר צילמו בקייב סצינות כמו כניסה של 42 טנקים לעיר שבה התגוררה אווה. הסדרה תכלול 70 פרקים, שיעלו פעם בשעה החל מיום רביעי, 1.5, ערב יום השואה. ידוענים כמו גל גדות יקחו חלק בפרויקט ויתייגו את אווה באינסטגרם.

לצד המתנגדים, יש גם תמיכה בפרויקט ובהנגשה של נושא לימוד השואה לצעירים, באמצעות מדיה עדכנית. מנכ"לית יד ושם, אמרה לגלובס כי הארגון סבור ששימוש במדיום נכון הוא הכרחי אם רוצים להגיע לדור הצעיר.

"כל מה שעוזר לשמר ולהנגיש את הזכרון ונעשה בצורה מכובדת ואיכותית הוא רצוי. חנוך לנער עפ"י דרכו", כתבה בפייסבוק תום בריינס.

רעיון נפלא להנגשת הנושא לבני נוער, כתבה דפנה ארד גורווין.

"הסרט על אווה, שצולם כולו כמו סטורי באינסטגרם מנק' מבטה של הילדה, הוא מסע הכרחי בדרך לשימור הזכרון", כתבה עמית וייס גל.

"יש כאן כל כך הרבה כבוד, ואהבה, ורצון לשמר ולהפיץ את הזוועה אל אנשים צעירים שלא מכירים, שלא יכולים בכלל להתחבר לזה כשזה מגיע מדור שכל כך רחוק פיזית ומנטלית", כתבה אדראינה הראל. 

"זו דרך מעולה להנגיש נושא כל כך כאוב לבני נוער שאת רב הזמן מבלים במדיה. זה יצירתי, זה מקסים ואני בטוחה שזה יצמרר רבים מאיתנו", כתבה ליאור בוחבוט.