מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, מנכ"ל גוגל לארי פייג' (צילום: Justin Sullivan, GettyImages IL)
פייסבוק VS גוגל - שלב העקיצות | צילום: Justin Sullivan, GettyImages IL

מייסד ומנכ"ל פייסבוק - מארק צוקרברג התראיין אמש (ב') לערוץ הטלוויזיה PSB וניצל את ההזדמנות כדי להגיב על המלחמה של הרשת החברתית עם ענקית החיפוש גוגל וגם להביע את דעתו על גוגל פלוס

כשנשאל על היריבות מול גוגל ובעיקר על הרשת החברתית החדשה שלהם גוגל פלוס צוקרברג השיב: "אנשים אוהבים לדבר במונחים של מלחמה. יש הרבה מאוד דרכים שחברות עובדות יחד. יש הרבה חברות שהן יריבות אמיתיות, אבל אני לא חושב שיכול לקרות מצב שחברה אחת מנצחת תמיד", אמר צוקרברג ולא שכח לעקוץ את גוגל: "בדרך מסוימת גוגל היא יותר תחרותית מחברות אחרות והיא בהחלט מנסה לבנות את הגרסה הקטנה שלה לפייסבוק".

הוא הוסיף: "היחסים של פייסבוק עם חברות כמו אפל ו-אמזון מאוד מסודרים. יש לנו הרבה שיחות עם אנשים משתי החברות ואנחנו מנסים למצוא דרך שבה נעשה יותר דברים ביחד".

לגבי מטרתה של פייסבוק צוקרברג ציין: "אם למשל אפל או גוגל רוצות לבנות מוצר, הן פשוט בונות אותו. לעומת זאת כשפייסבוק רוצה לעשות את זה, אנחנו מנסים לבנות פלטפורמה, למשל לעזור למשתמשים לשנות את הדרך בה הם מאזינים למוזיקה או רואים סרטים. מה אנחנו עושים? אנחנו בונים פלטפורמה שבה אנשים מתקשרים, וגם מאפשרים לחברות אחרות להתחבר אלינו. זו באמת גישה שונה ממה שהיה קיים עד היום".

גם התגובה של גוגל לא איחרה להגיע: בראיון לרשת החדשות בלומברג- בראדלי הורוביץ סמנכ"ל המוצר של גוגל אמר כי "גוגל שמחה מאוד לזכות בזלזול של היריבות שלה".

במקביל, ענקית החיפוש השיקה את פלטפורמת הדפים למותגים שלה שכולם ציפו לה זמן רב. המשמעות היא שמעכשיו ניתן לפתוח באופן רשמי פרופילים עבור חברות ומותגים, ולא רק אנשים פרטיים. נכון, בדיוק כמו שיש בפייסבוק.

אוהבים את פייסבוק? ליחצו לייק, מעדיפים את גוגל+, ליחצו 1+

>> אייפון 4S בישראל - המחיר 4,500 שקלים