אפליקציית Poke של פייסבוק (צילום: אילוסטרציה)
פרסום בחינם, הרבה מגבלות. אפליקציית ה-poke | צילום: אילוסטרציה
 

שבוע בלבד חלף מאז שפייסבוק שחררה את poke, הגרסה המתחרה שלה לאפליקציית spanchat הפופולרית, וכבר היה מי שניסה לעשות בה שימוש לצרכים מסחריים. החברה הראשונה לזנק על האפשרות הפרסומית, איך לא, היא חברה ישראלית, חברת ההלבשה התחתונה "דלתא ישראל", שהחלה להפיץ בימים האחרונים סרטון פרסומי קצר אותו באמצעות האפליקציה.

אפליקציית poke מאפשרת לחברים לשלוח זה לזה תמונות, הודעות טקסט וסרטוני וידיאו קצרים, כשהחבר יכול לצפות בהם לזמן מוגבל של עד עשר שניות, ולאחר מכן הוא מאבד גישה למידע. האפליקציה החדשה מתחרה ב-snapchat אשר משמשת צעירים בארצות הברית להחלפת הודעות ותמונות סודיות שהם אינם מעוניינים שאחרים יראו, או במילים אחרות – בעיקר לצורכי sexting, הודעות זימה.

 

בסרטון של "דלתא", שאורכו עשר שניות, נראית דוגמנית (נינט טייב), מתלבשת דרך חריץ של דלת כמעט סגורה. המצלמה יורדת לכיוון הרצפה ושם מונחת הפרסומת של דלתא. במשרד הפרסום אדלר חומסקי שעומד מאחורי הרעיון אמרו לבלוג האינטרנט "מאשבל" כי מטרת הפרסומת הייתה מכירה חד פעמית של החברה, מה שהתאים לטעמו לשימוש באפליקציה החדשה של פייסבוק, המשתמשת בקונספט ההודעות החד פעמיות.

רעיון מעולה? במשרד הפרסום מסבירים כי לשיטת השיווק הייחודית היו גם מגבלות. אפליקציית poke מאפשרת שליחת הודעות לחברי פייסבוק בלבד של שולח ההודעה ולכן נאלצו בחברה לשלוח את ההודעות לחברי הפייסבוק של הדוגמנית המופיעה בלבד, באמצעות עמוד הפייסבוק האישי שלה. בנוסף, האפליקציה מגבילה את מספר ההודעות הנשלחות בכל פעם לארבעים חברים בלבד. לפיכך, בהפקה נאלצו לצלם כמה גרסאות שונות של הסרטון. בהתחשב במגבלות, לא סביר שנראה בקרוב חברות פרסום מאמצות את האפליקציה החדשה של פייסבוק לצורכי שיווק.