סקר הפרטיות ברשת: הנוער חשוף (צילום: AP, חדשות)
אין מה לעשות, תמשיכו לגלוש | צילום: AP, חדשות
 האם פייסבוק מסתבכת שוב? גולשים ברשת החברתית הגדולה בעולם (שאף לאחרונה עברה את רף המיליארד משתמשים) מדווחים ביומיים האחרונים כי סרגל הניווט העליון של האתר, זה שמכיל את הלוגו facebook, השתנה: מלבד רכיבים אחרים שנעו ממקומם, החץ הקטן שפותח אפשרויות נוספות כמו את תפריט ההגדרות, וחשוב מכך את האפשרות "התנתק" כדי לצאת מפייסבוק – נעלם.

כהרגלה של פייסבוק, השינוי ככל הנראה משפיע כרגע עדיין על מספר קטן יחסית של גולשים, והוא כנראה ניסוי בלבד, בשלב זה.

על פי שאלה שהתפרסמה ב-Yahoo Answers, השינוי משפיע כרגע רק על קבוצה של גולשים בשפה האנגלית, בגירסה האמריקאית של האתר. זו איננה הפעם הראשונה שבה פייסבוק בודקת באופן הדרגתי שינויי ממשק חשובים על קבוצת משתמשים נבחרת – היא עשתה זאת בעבר עם הטיימליין ועם שינויים נוספים - לא כולם יושמו בסופו של דבר.

אין תמונה
לאן נעלם החץ הקטן? צילום מסך מתוך פייסבוק

לטענת בלוג הטכנולוגיה TechCrunch, הרשת החברתית בודקת אפשרויות שונות לעמודי יציאה צבעוניים וחדשים, לצד פרסומות שהיא מעוניינת לשים בעמודים אלה.פייסבוק הסתפקה בתגובה לקונית לבלוג כי "הם בוחנים תכונות ומוצרים חדשים באתר באופן תמידי", וכי אין להם מה לחדש בנושא.

אך ההוצאה לכאורה של כפתור ההתנתקות מהאתר (לטענת משתמש מנוסה אחד, כפתור ה-log out נעלם גם מקוד המקור של העמוד), היא טריק כעור במיוחד ושאינו מקובל בעיצוב ממשק משתמש, שמטרתו להקשות על גולשים מהשורה להתנתק.

השינוי הזה החל להתגלגל במקביל לשינוי גדול אחר שהודיעה עליו פייסבוק השבוע באופן רשמי, כפתור ה-Want, שאמור ליידע את חבריכם על מוצרים שונים שבהם אתם מעוניינים, וכמובן לאפשר לכם ולהם לרכוש אותם ישירות מתוך פייסבוק.