הערב (ג') הכריזה פייסבוק על חיפוש חברתי, מנוע חיפוש פנימי על צירי הזמן של פייסבוק, במטרה לסייע למשתמשים למצוא דברים האהובים גם על חבריהם או קשורים אליהם.

 מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, אמר באירוע. "זוהי ההכרזה הגדולה הראשונה שאנחנו עושים בקמפוס החדש. המשימה שלנו היא להפוך את העולם למחובר יותר. לכן אנחנו נותנים לאנשים כלים בשביל שהם יוכלים למפות את סיפורי חייהם".

נקסטר גם בפייסבוק

צוקרברג הסביר על המנוע החדש: "זה מנוע חיפוש של החברים שלך ומה שמעניין אותם. אתה מחפש בין מיליארד משתמשים, 240 מיליארד תמונות וטריליון קישורים".

חיפוש הגרף יכול לספק לך מידע מיידי על החברים שלך בפייסבוק, הסביר המנכ"ל. "תוכל לחפש למשל - תמונות חברים 2009" או "חברים שאוהבים סייף" ותוכל לקבל תשובות על הכל, אפילו אפשר לחפש כמה דברים במקביל ולקבל תוצאות טובות יותר. לדוגמה - "חברים שגרים בסן פרנסיסקו ואוהבים את משחקי הכס"

חפש חברים רווקים

התוצאות מופיעות על פי האנשים שקרובים אליך ביותר. האחרים מסודרים לפי חברים משותפים, ושיטות אחרות לסידור חברים של פייסבוק. שימוש נוסף במנוע החיפוש יהיה לחיפוש מקומות. המשתמש יוכל לחפש מסעדה לדוגמה באיזור שלו ולראות אילו חברים ביקרו במסעדה הזאת, מי אהב את הביקור שלו, ומי פירסם תמונות מהביקור במסעדה.

בנוסף, יוכל המשתמש לעשות שימוש בחיפוש החדש ליצירת קשרים חדשים. לדוגמה - המשתמש יוכל לחפש "חברים של חברים רווקים בסן פרנסיסקו" ולקבל את התוצאות הרצויות. 

בנוסף, יוכל המשתמש לחפש גם תחומי עניין. למשל - הוא יוכל לחפש סרטים או תוכניות טלוויזיה שהחברים שלו אוהבים, ובכך לגלות תכנים חדשים, לעשות להם לייק או אפילו לצפות בסרטוני וידיאו שלהם. המשתמש יוכל להיות יותר ספציפי ולחפש "תוכניות טלוויזיה שאוהבים מהנדסי תוכנה" ולגלות שהם אוהבים את המפץ הגדול

צוקרברג טוען שמנוע החיפוש החדש מודע לפרטיות. "כל פיסת תוכן בפייסבוק מיועדת לקהל אחר. לכן לבנות את מנוע החיפוש שלנו היה אתגר".

 רקע

כבר הרבה זמן שפייסבוק לא הכריזה על משהו חדש שהלהיב את המשתמשים. להיפך - ההכרזות האחרונות של פייסבוק ושינויי האבטחה שלה, רק עוררו את זעמם של המיליונים החברים ברשת החברתית. בפועל, עבור רובנו, פייסבוק נהיו דבר שבשגרה, מן אתר שכולנו משתמשים בו אבל אף אחד לא מתרגש ממנו. גוגל לעומתה, שלא רק שמכריזה על המצאות חדשות ומרגשות כל הזמן, אלא מצליחה לרגש אותנו אפילו כשהיא רק מחליפה גוגל דודל.

ראוי לציין כי בשנה האחרונה, כל ההכרזות הגדולות של פייסבוק כוונו בעיקר כלפי משקיעים ומפרסמים, ולא כלפי המשתמש הפשוט. דברים כמו פרסום בסלולרי או החזרתן של ה gifts, המתנות של פייסבוק, שאמורות להכניס לחברה לא מעט כסף. אך מלבד כמה עידכונים קטנים מאוד, המשתמש הפשוט לא קיבל כמעט אף עידכון גדול ומעניין, ובפייסבוק אולי כבר חוששים שהם הופכים לזקנים ומשעממים מדי - ולכן השיקו את המנוע החדש.