פייסבוק מבינה ביום הולדתה ה-14 שהיא כבר פחות מעניינת. בשבוע שעבר היא הודתה כי בשנת 2017 חוותה לראשונה ירידה במספר המשתמשים בה ובמספר השעות שאלה שעדיין משתמשים בה מבלים בה.

מצד אחד, יכול להיות שזה תהליך טבעי - עם 1.4 מיליארד משתמשים, באיזשהו שלב היו צריכים להיגמר האנשים החדשים שיירשמו לפייסבוק. אבל מצד שני, מעבר לקושי למצוא קהלים חדשים, גם הקיימים מתחילים כנראה למאוס ברשת החברתית הגדולה בעולם.

הוכחה טובה לכך היא רוני משה, בת 15, שיש לה חשבון פייסבוק אבל מספרת שהיא כמעט לא משתמשת בו, ונכנסת "אולי פעם בחודשיים, כשאמא מעלה תמונת פדיחה שלי מלפני 5 שנים". את רוב הזמן היא מבלה בהעלאת תמונות לסנאפצ'ט ולאינסטגרם - בראשונה היא מרגישה חופשייה, בעוד בשנייה מעט פחות, בגלל ששם התמונות נשארות יותר זמן. האחיות הקטנות שלה רחוקות מפייסבוק אפילו יותר - אין להן חשבון ברשת החברתית והן פעילות בעיקר במיוזיקלי, אחת האפליקציות החברתיות המעטות שאינן בבעלות פייסבוק.

ליאור זלמנסון, חוקר רשתות חברתיות, אומר שלכל דבר יש זמן מוגבל, ופייסבוק אינה יוצאת דופן. לדבריו, בין הסיבות לנטישה שלה אפשר למנות את הבריחה של הצעירים מההורים שהצטרפו והחלו "להשגיח" וגם לעשות קצת בושות, כמו גם הפורמט של פייסבוק, שמיועד בעיקר לטקסט, שכבר אינו מדבר אל הצעירים, שמעדיפים לתקשר בתמונות וסרטונים.