אפליקציית Poke של פייסבוק (צילום: אילוסטרציה)
רק עשר שניות וזה נעלם | צילום: אילוסטרציה

שבוע אחרי החשיפה ברשת, פייסבוק השיקה באופן רשמי את אפליקציית ההודעות החדשה שלה. הכירו את Poke, האפליקציה החדשה באפסטור ובישראל (עדיין לא במכשירי אנדרואיד), והיא מאפשרת למשתמשים להשמיד את ההודעות שנשלחו דרכה בתוך זמן מוגדר מראש, אבל לא ארוך מעשר שניות.

לייק או Poke לנקסטר גם בפייסבוק

"עם אפליקציית Poke תוכלו לשלוח הודעה, תמונה או וידאו לחברים שלכם בפייסבוק ולשתף אותם במה שאתם עושים בצורה קלילה", נכתב בהודעה הרשמית. "תוכלו לשלוח את ההודעה לחבר אחד או כמה במקביל. כל הודעה תפוג בתוך זמן מוגדר מראש על ידיכם 1,3,5 או 10 שניות. ברגע שהזמן אוזל, ההודעה נעלמת".

המשתמש יכול לבחור את סוג ההודעה שהוא מעוניין לשלוח, הודעת טקסט רגילה, תמונה או וידאו ולבחור את הנמען, חבר או קבוצת חברים. אל ההודעה ניתן להוסיף מיקום, לצייר ציור או להוסיף טקסט. אחרי כן, על השולח לבחור את מספר השניות עד שההודעה משמידה את עצמה, הגבול המקסימלי הוא עשר שניות.

הנמען מקבל התראת פוש (אם כך הוא בחר בהגדרות ההתקנה) עם קול שאומר Poke. ברגע שהוא פותח את ההודעה, הוא רואה ממי היא הגיעה ובאיזה סוג הודעה מדובר. אחר כך הוא יכול לצפות בהודעה, אבל כאמור למספר שניות מוגבל.

Poke אמנם משתמשת במותג ופעולה מוכרת לשמצה של פייסבוק, אבל היא לגמרי נפרדת מהרשת החברתית. משמעותה של ההפרדה היא שכל מה שהמשתמש עושה באפליקציה לא מגיע לחשבון הפייסבוק שלו ולהיפך. למעשה, אין שום דרך לראות ברשת או בשום מקום אחר את מה שקורה בתוך Poke. אין ספק שמדובר באפליקציה ששומרת על הפרטיות של משתמשיה.

לא עוד רכישות כמו אינסטגרם

הספקולציות סביב השקת Poke דווקא עכשיו ובכלל, מסתכמות באחת פופולרית במיוחד, פייסבוק לא רצתה לחזור על מהלך אינסטגרם, רכישה יקרה מאוד של אפליקציה פופולרית למובייל, ופשוט החליטה לייצר אחת משלה.

ב"אפליקציה פוופלרית למובייל" הכוונה היא כמובן  ל-Snapchat, אותה אפליקציה שכבשה את העולם בשנה האחרונה, עם למעלה מ-50 מיליון תמונות שמשותפות בה בכל יום. Snapchat, היא אפליקציה למכשירי iOS ואנדרואיד שכל מה שהיא עושה הוא לאפשר לאנשים לשלוח תמונות והודעות שמשמידות את עצמן בתוך טווח זמן של עד עשר שניות. למרות שהמפתחים שלה מכחישים את זה, Snapchat מוכרת בעיקר בתור האפליקציה לשיתוף תכנים בעלי אופי מיני, ורוב משתמשיה הם בני נוער. עכשיו גם לפייסבוק יש כזאת.

>> הופה! גנגנם סטייל הגיע למיליארד צפיות ביוטיוב

>> וגם: כך אסטרואיד ישמיד את העולם