חברת Olla Condoms, יצרנית קונדומים ברזילאית, השיקה בימים האחרונים קמפיין פייסבוק שנוי במחלוקת שעורר סערה ברשת ואף הוסר מפייסבוק וגם מיוטיוב.

אין תמונה
תכיר: התינוק הזה הוא הילד העתידי שלך

החברה שרצתה לפרסם אמצעי מניעה שלחה למשתמשי פייסבוק רבים בקשות חברות כביכול מהבן העתידי שלהם שטרם נולד, כשהם משתמשים בשמו עם תוספת של JR (קיצור ל"בן של" באנגלית) ותמונה של תינוק חמוד.

מדובר בבקשות חברות אמיתיות שהמשתמשים היו צריכים לאשר וברגע שאישרו הם הופנו לפרופיל החברה ובו הפרטים על החברה והערה שהעל מנת להימנע מהפתעות לא נעימות שכאלה עליהם להשתמש במוצריה. 

באופן לא מפתיע פייסבוק הסירה את הקמפיין היצירתי בגלל שהוא מפר מספר סעיפים בתנאי השימוש שלה, העיקרי שביניהם הוא איסור על יצירת פרופילים מזויפים, ואם תרצו גם יצירה של פרופיל לילדים  מתחת לגיל 13.


Olla Condoms - Unexpected Babies by TechGear

במקביל להשקת קמפיין הפייסבוק החברה גם פירסמה סרטון בן דקה ורבע שבו הם הסבירו על הקמפיין. בהתחלה מופיע בחור צעיר בתמונות שונות בפייסבוק כשהוא מבלה ועושה חיים, עד שהוא מקבל בקשת חברות מבנו העתידי. כמובן שבקשת החברות המפתיעה מגיעה כתוצאה מאי שימוש באמצעי מניעה. יצירתי, כבר אמרנו? 

החלק המפתיע הוא שהסרטון הוסר מיוטיוב (וצץ מחדש) בטענה כי הוא מפר את תנאי השימוש שלהם.

לפי הודעת יוטיוב שמתקבלת כאשר מנסים לראות את הווידאו הוא הוסר בגלל הופעה של דברי הסתה HATE SPEECH או כפי שמוסבר באתר:

"אנחנו מעודדים את חופש הביטוי ומגנים על זכותו של כל אדם להביע דעות לא פופולאריות. אבל אנחנו לא מאשרים דברי הסתה ושנאה – דברים שתוקפים או משפילים קבוצות של אנשים בגלל גזע, השתייכות לקבוצה אתנית, דת נכות, מגדר, גיל, זהות מגדרית, נטייה מינית".

אופציה נוספת שיכולה להסביר את הסרת הסרטון, שגם נראית הגיונית יותר, היא כי הווידאו  תויג כתוכן פוגעני על ידי גולשים לא מרוצים.

מה דעתכם על הקמפיין: לייק או הייד?

>> ליחצו כאן והחיים שלכם ישתנו: הונאות לייקים – איך זה קורה? ואיך נמנעים מזה?