לאחר שהודיעה על הגעתן של הפרסומות לאינסטגרם, פייסבוק מכריזה כי מודעות הוידיאו עתידות להגיע לפיד של המשתמשים בקרוב. בתכנית: פרסומות וידיאו באורך של 15 שניות, עם דגש על חווית המשתמש.

היכונו לביאת המוניטיזציה

בהודעה רשמית שפרסמה הרשת החברתית, הסבירה האחרונה כי החלה לבדוק את פרסומות הוידאו, או כפי שהיא קוראת להן רשמית Premium Video Ads, כבר בדצמבר האחרון. המטרה העומדת מאחורי האפשרות החדשה היא לעזור למפרסמים להגיע אל כמה שיותר משתמשים, באמצעות מודעה איכותית המשלבת סאונד ותנועה.

פרסומות וידיאו בפייסבוק (צילום:  Photo by Flash90)
עם דגש על חווית המשתמש. פרסומת וידיאו בפייסבוק | צילום: Photo by Flash90

 

בפועל, כאשר המשתמשים יתקלו במודעת וידיאו בעת מעבר על הפיד שלהם, הן יתחילו להתנגן אוטומטית אך ללא סאונד. לחיצה על המודעה תרחיב את הסרטון על גבי כל המסך, תתחיל אותו מההתחלה ותוסיף את הסאונד הרלוונטי עבורו – בדומה לפרסומת טלוויזיה. כמובן שבמידה והמשתמשים ימשיכו לגלול אל המשך הפיד שלהם, הסרטון ייעצר והם לא יהיו מחוייבים לצפות בו.

עוד הוסיפה פייסבוק כי במטרה לוודא שחווית השימוש והצפייה של המשתמשים לא תפגע, היא עובדת בשיתוף עם חברה חיצונית שתעזור לה להעריך את המעורבות והיצירתיות של כל מודעה בנפרד, עוד לפני שהיא מגיעה אל הפיד של המשתמשים. זאת במטרה לשמור על האיכות הגבוהה וכמובן, לעזור למפרסמים לקבל את ההחזר המקסימלי על ההשקעה שלהם.

וגם: 
>> שבבים זעירים שהוצמדו לדבורים יעזרו לפתור את אחת התעלומות הגדולות ביותר כיום
>> 100GB זה לחלשים: גוגל מציעה אחסון בנפח 1TB ב-9.99 דולר בלבד

פייסבוק לא פרסמה תאריך רשמי לתחילתו של "הניסוי", אך הצהירה כי הוא עתיד להתרחש במהלך החודשים הקרובים. נכון לעכשיו המשתמשים לא צריכים להיות יותר מידי מודאגים, שכן פייסבוק מתכננת לשחרר את הפיצ'ר בהדרגה ובצורה איטית במיוחד, עם מספר מצומצם של מותגים. כאן הניחה החברה דגש על המשתמשים ומעוניינת לוודא כיצד הם מגיבים אליהם לפני שתבצע את השינוי עבור כלל משתמשיה.

לא כל כך נורא

במידה והמשתמשים אכן יוכלו להמשיך לגלול ולהתעדכן בפיד שלהם ולדלג על הפרסומות המדוברות, סביר להניח שלא יתעצבנו יותר מידי. למעשה, במידה ופייסבוק אכן תשמור על איכות גבוהה של תכנים, ייתכן שאף תצליח לעניין את המשתמשים ולגרום להם ללחוץ על המודעות השונות.

אין ספק שמוניטיזציה היא אלמנט חשוב, במיוחד לרשת חברתית המונה למעלה ממיליארד משתמשים – ואנו רוצים להאמין שהדרך הנוכחית היא סוג של פשרה הנוחה לשני הצדדים. כעת רק נותר לראות כיצד פייסבוק תיישם את הפרסומות הללו והאם הן יבואו על חשבון עדכונים שונים בפיד של המשתמשים.

לידיעה המקורית באתר Geektime