mako
פרסומת

צוקרברג מסביר למה הוא תמיד לובש את אותה החולצה

בסוף השבוע שעבר מייסד פייסבוק הקדיש שעה כדי לענות לשאלות הגולשים. בין היתר הוא הסביר מדוע הוא לובש את אותה החולצה, מה דעתו על הסרט "הרשת החברתית" ולמה אתם לא צריכים להתרגש כשאתם נכנסים לפייסבוק?

מערכת NEXTER
NEXTER
פורסם:
מארק צוקרברג
הקישור הועתק
מארק צוקרברג
מתוך השיחה

בזמן ש(אולי) ישנתם, בלילה שבין חמישי לשישי, מארק צוקרברג ענה על השאלות הכי פופולאריות שהציגו לו הגולשים בעמוד הפייסבוק Q&A with Mark (שאלות ותשובות עם מארק). בשיחת ווידאו שערכה קצת יותר משעה, צוקרברג ענה לשאלות הקשורות לרשת החברתית - אך גם לשאלות אישיות יותר אספנו את הרגעים החמודים יותר. 

המדים של צוקרברג: חולצה אפורה

סטיב ג'ובס מזוהה עם ג'ינס וחולצת גולף שחורה - מארק צוקרברג מזוהה עם קפוצ'ון שחור וחולצת טישרט אפורה. אז לא, מייסד פייסבוק לא באמת הולך עם אותם הבגדים בכל יום - יש לו פשוט הרבה חולצות שנראות אותו הדבר.

"השאיפה שלי היא שיהיו לי כמה שפחות החלטות לקבל בכל מה שלא קשור בקהילה הזו (פייסבוק)", אומר צוקרברג. "יש אפילו כמה תאוריות בפסיכולוגיה שאומרות שגם ההחלטות הקטנות ביותר - כמו מה ללבוש או מה לאכול לארוחת בוקר - מתישות אותך, שואבות את האנרגיה ממך. אני בר מזל כי אני יכול לשרת בכל יום יותר ממיליארד אנשים, ואני מרגיש שלא אעשה את עבודתי אם אכלה את האנרגיה שלי על הדברים השוליים". 

לא קול, מנהיג

"המטרה שלי מעולם לא היתה להפוך את פייסבוק למקום קול", עונה צוקרברג בתגובה לשאלה, האם פייסבוק איבדה מהקסם שלה. "אני לא בחור קול בעצמי (צוחק) ומעולם לא ניסיתי להיות קול. המטרה שלנו היא שפייסבוק תהיה שימושית - לא מרגשת. כשאתם מדליקים את האור, אתם לא אומרים 'יאיי, חשמל' - זה פשוט משהו שצריך לעבוד. היכולת לתקשר עם אנשים צריכה להיות כזו בדיוק. היא פשוט צריכה להיות שם - ולעבוד". 

מארק צוקרברג
אתר ביזנס אינסיידר אסף מספר תמונות בהן נראה צוקברג באותה החולצה
פרסומת

לא הקים את הרשת החברתית כדי למצוא דייט

צוקרברג נשאל על ידי אישה מהקהל לגבי הדמיון בין חייו והחלטתו להקים את פייסבוק, לבין עלילת הסרט "הרשת החברתית". "לא חשבתי על הסרט הזה כבר זמן מה", הוא אומר במבוכה האופיינית. "זו היתה חוויה מעניינת - לצפות בסרט שכאילו נעשה על חיי". בהמשך הוא מסביר שכתיבת קוד והקמת חברה זה לא עניין מאוד זוהר, ולכן "הם היו צריכים להמציא דברים". 

"הם השתדלו לדייק בדברים כמו עיצוב המשרד, אבל לגבי המניעים שלנו - הם פשוט המציאו דברים שפגעו בי. לפי עלילת הסרט החלטתי להקים את פייסבוק כדי למשוך בנות, אבל אני מכיר את אשתי כבר יותר מעשר שנים, הכרנו לפני שהקמתי את פייסבוק. אז היה לי קשה עם  זה".

למרות כל זאת, הוא מספר שבחברה הוחלט בכל זאת לקחת את כל העובדים להקרנת הבכורה. "יש שם סצנה שבה אנחנו שותים אפלטיני. אף אחד בחברה לא שמע על אפלטיני לפני הסרט הזה, אבל לפי הסרט - זה המשקה האהוב עלי. אז במשך תקופה מסויימת כולם בחברה שתו אפלטיני כדי לצחוק עלי".

פרסומת