אחרי שהסתבך עם כל העולם בעקבות סרטון הגופה שפרסם ביוטיוב בתחילת השנה, אתמול (ש') הגיע הרגע שרבים ציפו לו - לוגאן פול בן ה-23 חטף מכות. בשידור חי. ביוטיוב, כמובן.

לוגאן, המתחן והקומיקאי בעל 18 מיליון העוקבים, הגיע למנצ'סטר לערב שכולו קרבות ארגוף בין כוכבי יוטיוב, כאשר הקרב המרכזי היה בינו לבין KSI, או בשמו המלא אולג'ידה אולטונג'י – גיימר, ראפר ומתחן בן 25 בעל כ-19.5 מיליון עוקבים

המאבק בין השניים התחיל עוד לפני העלייה לזירה, בסדרת העלבות הדדיות שהטיחו אחד בשני בערוצי היוטיוב ושאר הרשתות החברתיות שלהם. העלבונות נמשכו בזירה עצמה, כאשר השניים קיללו והתגרו אחד בשני כמעט ללא הפסקה לאורך ששת סיבובי ההיאבקות.

לפי הדיווחים, בשני הסיבובים הראשונים נראה היה שידו של פול גוברת (ראיתם מה עשינו פה?), כאשר הוא נראה נינוח לעומת KSI שנראה לחוץ ומתאמץ, אך בסיבוב השלישי התחיל KSI להכות הרבה יותר, ולאחר הסיבוב השישי והאחרון הודיעו השופטים על תיקו. המתמודדים קבלו על ההחלטה – כל אחד מהם טען שניצח ודרש קרב חוזר – ולמרבה הפלא (ממש לא) כבר נקבע מראש שהשניים יערכו קרב נוסף על אדמת ארה"ב בפברואר 2019. התגובות ברשת הביעו אכזבה מהתוצאה אבל התנחמו בכך שלפחות זכינו לראות את פול השנוי במחלוקת חוטף קצת.



קרב הענקים הגיע בסוף מופע שכלל 7 קרבות בין יוטיוברים, בהם קרב בין האחרים הצעירים של שני הכוכבים המרכזיים - ג'ייק פול ודג'י אולטונג'י בני ה-21. בקרב הזה ניצח פול, אך רק בתום הסיבוב החמישי, בניגוד להבטחתו מראש לנוקאאוט בסיבוב הראשון.

הקרב היה כנראה אחד האירועים הנצפים בתולדות הרשת. לפי הדיווחים, השידור החי ביוטיוב נצפה על ידי כמעט 800,000 איש בזמן אמת – כאשר כל אחד מהם שילם 10 דולר או 7.5 ליש"ט. עם זאת, בפועל צפו בקרב הרבה יותר: אתר The Verge מדווח ששידורים פיראטיים של הקרב בפלטפורמת שידור המשחקים Twitch, שבבעלות אמזון, נצפו על ידי יותר ממיליון גולשים, מהם כמעט חצי מיליון באותו שידור, ורבע מיליון בשידור נוסף. שאר השידורים הפיראטיים בפלטפורמה הגיעו לכמה עשרות אלפי צופים. בנוסף, בשירות הווידאו של טוויטר, פריסקופ, הגיע שידור פיראטי של האירוע לכ-70,000 צופים.

למרות כמות הצופים המכובדת, נציין כי בקרב הענקים בין פלויד מייוות'ר ג'וניור (שאביו אימן את KSI לקרב הנוכחי) נגד מקגרגור, שנערך בשנה שעברה, צפו הרבה יותר: 50 מיליון בארה"ב לבדה, מהם כ-5 מיליון ששילמו על הצפייה (השאר צפו בשידור בערוצים שהם מנויים אליהם), ועוד כ-3 מיליון באופן פיראטי.