חברת SensorTower, המתמחה במחקרי שוק בתחום האפליקציות, מסכמת את 2019 כשנת שיא נוספת למשחקים בפלטפורמות הניידות. לפי נתוני החברה, סך ההכנסות של תעשיית הגיימינג במובייל עמדו ב-2019 על 61.7 מיליארד דולרים, עלייה של 12.8 אחוזים בהשוואה לשנה הקודמת, אז עמדו הכנסות התעשייה על 54.7 מיליארד דולרים "בלבד".

בחלוקה לפי פלטפורמות, מוסיפה מערכת ההפעלה iOS להוביל בהכנסות – למרות שנתח השוק שלה קטן משמעותית מזה של אנדרואיד. מתוך סך ההכנסות, 37 מיליארד דולרים הגיעו ממשתמשי iOS, לעומת 24.7 מיליארד ממכשירי אנדרואיד שונים.

המשחק הגדול ביותר של 2019, אם לשפוט לפי כמות ההכנסות, הוא Honor of Kings (או בשמו המערבי Arena of Valor), משחק אסטרטגיה המוני (MOBA) שהכניס לקופתה של חברת המשחקים הסינית Tencent לא פחות מ-1.43 מיליארד דולרים. LineageM, משחק תפקידים הזוכה לפופולריות יוצאת דופן בשוק הסיני, הגיע להכנסות של 691 מיליון דולרים באנדרואיד.

פורסם ב-TGspot

עוד ב-TGspot

למקרה שהקודם היה זול מידי: אפל מציעה גרסה יקרה אף יותר של ה-Mac Pro
ויוו מתכוונת להפתיע עם עוד טלפון קונספט ב-MWC 2020

עוד משחקים שב-SensorTower מתייחסים אליהם באופן מיוחד הם Call of Duty Mobile, הגרסה הניידת למשחק הפעולה הפופולרי, שהגיע להכנסות של 87 מיליון דולרים בתוך חודשיים בלבד. גם Pokemon GO, שנדמה כי ההיסטריה סביבו חלפה, רשם דווקא ב-2019 את שיא ההכנסות שלו עד כה: לא פחות מ-900 מיליון דולרים, המתחלקים כמעט שווה בשווה בין משתמשי אנדרואיד ו-iOS ברחבי העולם.