mako
פרסומת

סמסונג בונה באירופה בית קולנוע ללא מקרן

החברה הכריזה כי תחנוך בקרוב בציריך בית קולנוע עם מסך שהוא בעצם טלוויזיית LED ענקית

יניב אביטל
Geektime
פורסם:
בית קולנוע עם מסך LED של סמסונג
בית קולנוע עם מסך LED של סמסונג | צילום: יחסי ציבור, סמסונג
הקישור הועתק

מאז המצאת הקולנוע במאה ה-19, חווה התחום שינויים רבים - החל מהוספת הקול, דרך המעבר משחור-לבן לצבע ועד המעבר לדיגיטל. עם זאת, גם היום, כשאנחנו מגיעים לקולנוע, אנחנו רואים את הסרטים שמוקרנים על ידי מקרן על גבי מסך לבן ענק. אבל בקרוב, כך נראה, גם זה עשוי להשתנות.

במקום מסך ומקרן – מסך LED ענק

סמסונג הודיעה בשבוע שעבר כי היא בונה כעת בציריך שבשווייץ את אולם הקולנוע הראשון באירופה שבו התמונה לא מוקרנת על קיר לבן, אלא מוצגת על ידי מסך LED ענק שמימדיו 10.24 מטרים על 5.4 מטרים והוא מציג לצופים רזולוציית 4K בעזרת יותר מ-8.8 מיליון נוריות LED זעירות, עם תמיכה ב-HDR לצבעים אמיתיים יותר.

גודלו של המסך הוא משהו כמו 456 אינץ’ – גדול משמעותית ממסך טלוויזיה ממוצע, אולם עדיין מדובר על מימדים צנועים מאלו שמוכרים לנו מאולמות הקולנוע הגדולים בכלל ומסכי קולנוע דוגמת אלו של IMAX בפרט. עם זאת, בזכות הטכנולוגיה, ומכיוון שאין אלומת אור שמגיעה מהמקרן, האולם יוכל להיות חשוך יותר והצבעים המוצגים על המסך יהיו מדויקים יותר ועם ניגודיות טובה יותר. למעשה, על פי סמסונג, הבהירות תהיה גדולה פי 10 מרמת הבהירות של המקרנים כיום.

בנוסף, מכיוון שאין צורך במקרן או תא למקרין, אולמות הקולנוע יוכלו לעבור עיצוב מחדש, עם דגש על התאמה לנוחות הצופים וחוויית הצפייה שלהם. יתרון נוסף שמציגה סמסונג הוא השילוב של המסך עם מערכת אודיו מתקדמת של JBL, מותג אודיו ששייך לחברת HARMAN, שנרכשה על ידי סמסונג לפני כשנתיים.

פרסומת

מסך הקולנוע החדש של סמסונג הוצג בתערוכת CinemaCon בלאס וגאס בחודש מרץ האחרון, וכבר הותקן בבתי קולנוע בקוריאה ובתאילנד, לפני שעשה את דרכו למתחם Arena בציריך. בשנה הבאה מתכננת סמסונג השקה נרחבת יותר עם מספר אולמות קולנוע בארצות הברית. למרות שמדובר בניצנים של הטכנולוגיה, התוכניות של סמסונג גרנדיוזיות למדי והתכנון של החברה הוא להגיע לנתח שוק של 10% מכלל מסכי הקולנוע בעולם עד 2020 – יעד שאפתני בהתחשב בעובדה שבארה"ב לבדה עומד מספר מסכי הקולנוע על 40,000.