ב-1997 ניצח "כחול עמוק" של יבמ את אלוף העולם בשחמט, גארי קספארוב. לפני 7 שנים הביס ווטסון של יבמ את המתחרים האנושיים בשעשועון הטלוויזיה Jeoperdy. עכשיו מתפנה ווטסון ללבצע משימות אחרות שבני אנוש כבר לא מסוגלים להתמודד איתן לבד.

לאחר שלמד לאבחן מצבים רפואיים שונים, השנה ביקר ווטסון בטקס פרסי הגראמי וזיהה את הטרנדים בביגוד על השטיח האדום בעזרת סריקת התמונות של הסלבס והשוואת צבעים, גזרות, הדפסים ודוגמאות כדי ללמוד על האופנה העדכנית. בנוסף, הוא גם למד את השירים שזכו בגראמי וניסה להבין אילו רגשות הם יוצרים.

שילה אופק קאופמן ממעבדת המחקר של יבמ בחיפה, שהשתתפה בפיתוח מנגנון זיהוי הרגש בשירים, מספרת שעכשיו ווטסון עוזר לעצב את האופנה העדכנית של בגדים. במסגרת שיתוף פעולה בין מעבדות המחקר לטומי הילפיגר למד ווטסון את כל הבגדים של המעצב בשלוש השנים האחרונות - צבעים, גזרות, הדפסים - וסיפק למעצבי החברה תחזית לגבי הצבעים והגזרות שיהיו באופנה השנה.

את הבגדים שנוצרו בעזרת ווטסון אמנם עיצבו בני אדם, אך עם הרבה עזרה מהבינה המלאכותית. סיוון דה-ליאו, עורכת Fashion Forward, אומרת שהבגדים נאנמים לסגנון של טומי הילפיגר, והיא בהחלט מסוגלת לזהות אותם וגם ללבוש אותם.

המטרה של הניסוי אינה להחליף את המעצבים האנושיים, אלא לעזור להם ליצור מהר יותר, וגם ליצור עיצובים בהתאמה אישית ללקוחות שרוצים פריטים ייחודיים עם נגיעה אישית אבל גם עם סגנון של מעצב-על.