2019 והרמזורים עדיין עובדים בדיוק אותו הדבר - הם לא יודעים מאיפה מגיעים כלי הרכב, באיזה צד עמוס יותר, מי מגיע מאיפה ואפילו מה קורה בצומת הקרוב. פיתוח ישראלי חדש שם סוף לפקקים וידע לנהל את העומס בצורה חכמה יותר. "אם הגעת בצומת ב-2 בלילה ואתה לבד - אתה הראשון שתקבל אור ירוק", אומר טל קרייזלר, מנכ"ל NoTraffic.

הטכנולוגיה של NoTraffic מאפשרת תקשורת והעברת מידע ונתונים בין כלי רכב לתשתית תוך כדי שימוש במצלמות ובחיישנים. החיישנים של החברה מותקנים בצמתים מרומזרים ובנקודות מפתח בכבישים, כשמערכת שמתבססת על ראייה ממוחשבת ו-AI מזהה, מסווגת ועוקבת אחרי כלל משתמשי הדרך, כולל הולכי רגל.

המערכת אומדת את זמן ההגעה של כלי הרכב השונים לצומת, מייעלת כך את תזמוני הרמזורים, מפחיתה עומסים ומאפשרת לתעדף סוגים שונים של כלי רכב. בנוסף, המערכת יכולה גם לזהות רכב שעומד לחצות את הצומת באור אדום – ולהתריע לכלי רכב מחוברים באזור, שיבלמו מראש ולא ייכנסו לצומת.

"תחשוב שאתה מסתכל מלמעלה על כל העיר, אתה רואה את כל התמונה מי מחכה איפה, ואתה בעצם מקבל החלטות כדי לנהל את הכל בצורה אפקטיבית", מציין קרייזלר. "היום אנחנו עובדים עם כמה ערים בארה"ב, עדיין בשלבי פיתוח, אבל כבר יש כמה מערכות שעובדות. אנחנו עובדים בדרום קליפורניה ועוד מספר מקומות שאני לא רוצה לפרסם כרגע באריזונה ונבדה". 

"אנחנו כרגע עובדים עם מספר לקוחות שבחרנו אותם בתור משתמשים ראשונים שעוזרים לנו לאפיין את הפיצ'רים הנכונים שצריך להוסיף כשלב לפני ההגעה לשוק", מוסיף קרייזלר. "בעצם כרגע מכרנו את המערכות ואנחנו לא רוצים למכור אותה למיליון איש כי אנחנו רוצים להטמיע את הביקורת שאנחנו מקבלים".

והמערכת תדע בדיוק באיזה כלי רכב מדובר. "בין אם זה אמבולנס לנקודה אלף לנקודה ב' ואנחנו רוצים שהוא יגיע כמה שיותר מהר. המערכת יודעת לזהות שמדובר באמבולנס ופותחת ציר במיוחד בשבילו".

ומתי זה יגיע אלינו? "אולי בהמשך. מבחינת ההגשמה האישית שלי הייתי רוצה אבל בארה"ב השוק יותר גדול, הרגולציה מאפשרת לנו לעבוד יותר מהר ויש יותר פתיחות לאנשים לטכנולוגיה. אני חושב שישראל צריכה לאמץ את המודל הסינגפורי - להגיד שאולי אנחנו מדינה קטנה אבל מאפשרים לכולם לעשות ניסויים כל הזמן בכל נושא. ישראל היא אומת הסטארטאפ אבל כולם בורחים לחו"ל ולא מטמיעים פה רעיונות".