קורות חיים לא בהכרח משכנעים מיד את המעסיק הפוטנציאלי. לעומת זאת, המותג שתבנו לעצמכם יוכל בקלות לשכנע את המעסיק הייעודי שלכם. לכן, עליכם לצאת מיד מחוץ לקורות החיים. התחילו להתמקד בשאלה כיצד תוכלו להגדיל את הנראות שלכם באינטרנט. תנו למעסיקים למצוא אתכם כאשר הם מחפשים אנשים בעלי כישורים רלבנטיים. יש כמה אתרים חברתיים שבהם אתם יכולים ליצור פרופיל ולהתחיל לבנות את הנוכחות המקוונת שלכם. השקיעו בכך זמן, כך שתוכלו להרוויח את האמינות שאתם בעצם מחפשים.

הנוכחות ברשת הופכת אתכם לנגישים ומחברת אתכם לאנשים מהתחום שלכם. כדאי לנצל את האינטרנט כדי להגדיל את מעגל הקשרים ולהכיר אנשים נוספים מהמקצוע שלכם ולהקל על אלו הרוצים לפנות אליכם.

נוכחות ברשת

כיום, יש -פלטפורמות ייעודיות לנוכחות מקצועית ברשת. לינקדאין, למשל, היא רשת חברתית מקוונת שנועדה ליצירת קשרים מקצועיים ועסקיים בין משתמשיה.
היא מאפשרת למשתמשיה ליצור פרופיל אישי בו הם יכולים להציג את ניסיונם המקצועי וליצור קשרים עם משתמשים אחרים על מנת לקדם קשרים מקצועיים או עסקיים, לגייס עובדים ולמצוא אפשרויות העסקה או שותפויות עסקיות. בפרופיל המשתמש ניתן להציג ידע, ניסיון, כישורים ויכולות מקצועיים על ידי סיכומים תמציתיים של המשרות בהן מועסק והועסק המשתמש, תיאור התמחויות מקצועיות, רקע לימודי והישגים בלימודים, והצגת המלצות מעסיק. כדי להרחיב את מעגל המקושרים של כל משתמש ולהעצים את הפוטנציאל שבקשרים מקצועיים, קשרי המשתמשים בלינקדאין מדורגים לפי קרבה.דירוג זה מאפשר למשתמשים לבסס קשרים חדשים עם משתמשים שאינם מקושרים אליהם ישירות.

התיעוד לפעילות המקצועית שלנו נעשה, ונשמר, בעיקר באינטרנט. מאחורי כל אחד מאיתנו שובל פומבי, נגיש וגלוי, של כל מה שאי פעם כתב ברשת, כל תגובה שהשאיר אחרי שקרא בלוג או מאמר, כל תמונה שפירסם, כל מאמר שכתב וכל כרטיס אישי שפתח ברשת חברתית.
כמובן שיש רבים שגם כתבו עליהם, צילמו אותם, הגיבו לדבריהם והעירו על הערותיהם. כל המאסה הזו שמורה בין דפי הרשת, והיא בעלת חיי נצח. בעידן שבו כמעט כל מי שמחובר בודק את זהותו של כל אדם אחר שהוא הולך להיפגש איתו, בהקשר עסקי, חברתי או מקצועי - השובל הזה יכול להפריע, אם האזכורים הם שליליים או פשוט לא רלוונטיים. נקו את האזכורים שמפריעים לכם.

כבר ברשת? קלאוט מדרג אתכם

פעם, הבוס שלכם היה מסתפק בקורות חיים וראיון. היום הוא רוצה לראות- האם אתה בנאדם משפיע? האם אתה מקושר? לכל אחד מכם יש מספר, רק יכול להיות שאתם עדיין לא יודעים אותו. הוא יכול לשמש אתכם בראיונות עבודה, הוא יכול לעזור לכם להתנתק מהכבלים, הוא יכול להיות קלף מיקוח מול חברת הסלולר והוא גם יכול לגרום לכם להרגיש שאתם טובים יותר מכל החברים שלכם. למספר הזה קוראים מספר קלאוט, ואם אתם עוד לא יודעים מה הוא, כנראה שזה הזמן לברר.

השירות של קלאוט (Klout) הוא היום כוח עולה ברחבי המדיה האינטרנטית, אפליקציה לוהטת ומשפיעה במיוחד שיכולה להפוך עולמות, לא פחות. הרעיון של המקימים די בסיסי: לבדוק עד כמה הגולשים הפשוטים מהבית הם דמויות משפיעות ברחבי האינטרנט, ולתת להם מספר שיציין בדיוק מה הכוח שלהם. איך בודקים מידת השפעה ברשת, אתם שואלים? בעזרת כלים של חכמים. ממש כמו לגוגל, גם לקלאוט יש אלגוריתם סודי שלוקח נתונים, מערבל אותם טוב טוב, ומוציא תוצאות פשוטות להבנה, המדרגות כל משתמש פרטי, ציבורי או מסחרי הפועלים באינטרנט מ-1 עד 100.

יש הרבה גורמים שיכולים להשפיע על המספר הזה. החל מכמות העוקבים שלכם בטוויטר, דרך מספר האנשים שעושים לכם לייק בפייסבוק, ועד לאזכורים שלכם על ידי משתמשים אחרים. הסיבה שקלאוט בודק גם מי האנשים שמאזכרים אתכם, היא כי אם הם עצמם מובילי דעת קהל – כך גם מידת ההשפעה שלכם תגדל.

כדי להשיג את מסת המידע הזה, קלאוט אוסף נתונים מכל רשת חברתית שניתן להעלות על הדעת: פייסבוק, טוויטר, טאמבלר, בלוגים בוורדפרס ובבלוגי, לינקדאין, אינסטגרם פורסקוור, פליקר, גוגל פלוס ועוד כל מיני אתרים שאתם אפילו לא יודעים לאיית נכון. אחרי שתאפשרו לו לחטט ברשתות החברתיות שבהן אתם פעילים, הוא יציג בפניכם את הציון המשוקלל שלכם, יפרט מה הם הנושאים שעליהם אתם מרבים לדבר – ואפילו יראה לכם בטבלה מסודרת מתי עלה הציון שלכם ומתי ירד. כלומר, מתי הייתם לוהטים בטירוף וכולם רצו לדעת מה יש לכם להגיד, ומתי עניינתם בעיקר את החברים המשעממים שלכם.

גם על החברים שלכם תוכלו לאסוף מידע, ולגלות אם במקרה הם עקפו אתכם בדירוג – פעילות שהיא בערך הדבר האחרון שהתכוונו אליו פעם, לפני כמה שנים, כשדיברו על "רשת חברתית". קלאוט מגדיל לעשות וגם מראה לכם במה אתם חזקים: האם אתם יוצרים בעצמכם תוכן מקורי באינטרנט, האם אתם יודעים לצטט תוכן טוב של אנשים אחרים או אולי אתם בכלל מאלה שבעיקר יודעים לעשות לייק ולכתוב "חחח". לא התעניינתם עד היום בכל הדברים האלה? ובכן, ברוכים הבאים לעולם חדש.

הרחבה על המודל הכלכלי של קלאוט (מפרסמים מציעים צ'ופרים למשתמשים בעלי ציון גבוה) והבקורת עליה בהרחבה בלינק.

>> בפעם הקודמת: להשיג תואר באינטרנט באוניברסיטה מכובדת מהבית