מי צריך חוג משחק? היום, שחקנים יכולים פשוט לאלתר ולתת לדיסני לעשות את העבודה הקשה. חברת הסרטים שהוקמה על ידי האנימטור המפורסם חשפה בסוף השבוע תוכנה חדשה בשם FaceDirector, שמסוגלת לשלב בין חזרות שונות של אותו שחקן על אותה סצינה כדי "לתקן" את המשחק שלו. אם תרצו, היא תהפוך גם אתכם למתמודדים ריאליים על אוסקר השחקנים מול ג'ניפר לורנס ומייקל פסבנדר.

התוכנה, שנוצרה על ידי מדעני החברה בציריך, מנתחת את הבעות הפנים של השחקן והקול שלו כדי לסנכרן בין שני "טייקים" של אותה סצינה - כלומר תיקון הפרשי הזמן ביניהן כך שבשתיהן הדיבור יהיה באותה מהירות. לאחר מכן, יכול הבמאי לסמן לתוכנה באיזה חלק של הסצינה הוא רוצה את הבעת הפנים מטייק אחד ובאיזה את הבעת הפנים מטייק אחר - כמו למשל משפט שצריך להתחיל רגוע ולהמשיך כועס. התוכנה יכולה אף ליצור הבעת ביניים - משהו בין הגרסה הרגועה לגרסה הכועסת בדוגמה הזו, בכל פריים נתון.

מרכוס גרוס, סגן נשיא חטיבת המחקר של דיסני, הסביר כי "זה לא נדיר שבמאי מצלם מחדש סצינה קריטית עשרות פעמים, אפילו 100 ויותר, עד שהוא מרוצה. זה לא רק לוקח זמן רב - זה עשוי גם להיות יקר מאוד. עכשיו צוות המחקר שלנו הראה שבמאי יכול לשלוט על הופעתו של שחקן לאחר צילום טייקים ספורים בלבד, ולחסוך זמן וכסף".

החברה מדגישה כי בניגוד לתוכנות אחרות של אפקטים ויזואליים המשמשות לשיפור סצינות בסרטים, FaceDetector אינה דורשת שהטייקים יצולמו במצלמות תלת-ממד כאשר השחקנים לובשים אמצעים לניטור תנועה. מספיקים לה צילומים במצלמות דו-ממדיות רגילות, כאשר אפילו צילומים בהם המצלמה זזה מעט היא מסוגלת לנתח ולהתאים.