mako
פרסומת

גוגל חוגגת: הסתיים ייצור המכונית הרובוטית

החברה הציגה אתמול לראשונה מכונית ראשונה שיוצרה על ידה במיוחד לצורך פרויקט המכוניות-ללא-נהג שלה. החל מהחודש הבא בכבישי עמק הסיליקון

יאיר מור
NEXTER
פורסם:
המכונית הרובוטית האמיתית של גוגל
המכונית הרובוטית האמיתית של גוגל | צילום: גוגל, גוגל
הקישור הועתק
המכונית הרובוטית האמיתית של גוגל
הדבר האמיתי. המכונית הרובוטית הראשונה של גוגל | צילום: גוגל, גוגל

פרויקט המכוניות האוטומטיות של גוגל חגג אתמול אבן דרך משמעותית, כאשר חשף לעולם את המכונית הראשונה מתוצרתו. המכונית, שבינתיים לא ניתן לה שם דגם רשמי, היא הראשונה בעולם ללא הגה וללא דוושות, ומעוצבת מתחילת דרכה סביב מערכות מחשב, ולא סביב שליטה אנושית.

בפוסט נרגש ברשת החברתית גוגל+ הודיע צוות הפרויקט על הגעתה של המכונית למטה החברה וקרא לה "מתנת החג הטובה ביותר שיכולנו להעלות על הדעת". לפוסט צורפה תמונה של המכונית בדיוק באותו מיקום וזווית בה צולם במאי האחרון דגם בגודל מלא שלה, שנועד להמחיש איך תיראה המכונית אך הורכב ידנית ולא היה מיוצר כמכשיר. המכונית הגמורה היא הראשונה מתוך כ-100 שמתכוונת גוגל לייצר לצורך המבחנים.

אבטיפוס המכונית הרובוטית של גוגל
היתה מורכבת מטלאים. האבטיפוס הראשוני שהוצג במאי | צילום: גוגל, גוגל

החברה הודיעה כי במהלך השבוע הקרוב תישאר המכונית במסלול סגור במטה גוגל, אך החל מהחודש הבא היא צפויה להתחיל לשוטט על כבישי קליפורניה - בירת ההיי-טק העולמית, שכבר העבירה חוק המתיר נסיעה במכוניות אוטונומיות. עם זאת, גם לאחר היציאה לכבישים יישבו במכונית נהגים שישגיחו על נסיעתה ויקחו לידם את השליטה במקרה הצורך בעזרת "בקרים ידניים זמניים" ששולבו בה.

הפרויקט נולד בעקבות תחרות שערכה DARPA (הסוכנות לפרויקטים מחקריים בתחום ההגנה) ב-2004. הסוכנות הבטיחה פרס של מיליון דולר למי שיצליח לבנות מכונית רובוטית שתצלח נסיעה של כ-212 קילומטר ללא סיוע של נהג אנושי. בשנה הראשונה אף מכונית לא הגיעה לקו הסיום בכוחות עצמה אך בשנה השנייה הגיעו 5, כאשר הראשונה היתה זו של אוניברסיטת סטנפורד, השוכנת בסמיכות למטה גוגל. החברה שכרה מייד את הקבוצה האחראית על הפרויקט.