הייפרלופ וואן – הרכבת הניסיונית של חברת וירג'ין המבוססת על מערכת של צינורות כמעט ריקים מאוויר שדרכן משוגרים תאי נוסעים המרחפים באופן מגנטי (מג-לב) – שברה שיא מהירות כשהגיעה ל-387 קמ"ש, מהירות שכיום מגיעות אליה רכבות קליע שפועלות באופן מסחרי.

השיא נשבר במהלך הדגמה שלישית של המערכת במדבר סמוך ללאס-וגאס. השיא הקודם שלה היה 307 קמ"ש. המהירות התיאורטית המירבית של הרכבת אמורה להיות 1,100 קמ"ש. לדברי וירג'ין נדרשת הארכה של "המסילה" בעוד 2 ק"מ כדי להגיע למהירות זו.


הייפרלופ וואן סבלה ממשבר, וקיבלה חבל הצלה משני משקיעים זרים שהזרימו אליה 50 מיליון דולר. דירקטוריון החברה אישר את העסקה בשבוע שעבר, על רקע מחסור במזומנים בחברה ושערוריית הטרדות מיניות שבה מעורב המייסד השותף שרווין פישאוור. בעקבות הפרשה הוא נאלץ לצאת לחופשה מתפקידו בהייפרלופ וכן לפרוש מקרן ההון סיכון שבבעלותו.

חברת DP וורלד, מפעילת מסופי המטענים העולמית מדובאי, וקרן ההון סיכון קספיאן הרוסית, השקיעו כל אחת 25 מיליון דולר ברכישה משולבת של הלוואות המירות ואופציות. בנוסף, החברות יוכלו לקבל חלק בהכנסות עתידיות. בנוסף, החברה מינתה את ריצ'ארד ברנסון, בעלי וירג'ין, לתפקיד היו"ר.

לכתבה המקורית ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker:
האם פייסבוק אשמה באפליית גיל בשוק העבודה?
הרייטינג של NBC ו-CBS זינק בעקבות פיטורי מטרידים