ביטוח רכב הוא אחד השווקים הפרוצים ביותר שיש - אין לו מחיר אחיד, וייתכן שאתם ואדם שאתם מכירים תקנו את אותו רכב ותשלמו סכומים שונים מאוד על הביטוח. הסיבה לכך היא שמחיר הביטוח נקבע לא רק לפי הרכב - אלא גם לפי מאפייני הנהג, כמו גיל, ותק על הכביש והיסטוריית תאונות.

אבל עתה מסתבר שיש לפחות חברה אחת שקובעת את מחיר הביטוח גם לפי כתובת המייל שלכם, כך חשף בימים האחרונים עיתון הסאן הבריטי.

העיתון ביקש הצעות מחיר לביטוח רכב בשלושה אתרי השוואת מחירי ביטוח הפועלים במדינה. בין היתר, הוא השווה את הצעות המחיר שקיבל כאשר שלח בדיוק את אותם פרטים מכתובת מייל בשירות ג'ימייל של גוגל ומכתובת בשירות הוטמייל של מיקרוסופט.

התוצאה: "אדמירל - אחת מחברות הביטוח הגדולות בבריטניה - מפלה באופן סדרתי בעלי חשבונות מייל בשירות של מיקרוסופט. ההצעות שקיבל העיתון כאשר ביקש הצעות מחיר מכתובת הוטמייל היו גבוהות ב-1.3 עד 7 אחוזים לעומת ההצעות שקיבל כאשר הבקשה נשלחה עם כתובת ג'ימייל.

החברה טענה בתגובה כי "סיומות מסוימות מקושרות עם יותר תאונות מאחרות" - אך יחד עם תחקיר קודם של העיתון, לפיו אנשים ששמם מוחמד מקבלים מהחברה הצעות מחיר גבוהות בהרבה מאנשים בעלי שמות אחרים, מתעורר חשד כי תעשיית הביטוח מתחילה להשתמש בפילוחים מוזרים, ואולי אף הזויים.

לפי נתונים שפורסמו בימים האחרונים בבריטניה, מחירי ביטוח הרכב בממלכה עלו תוך שלוש שנים בכמעט 30% - נתון שמבוסס על תשלום בפועל, ולא על אתרי השוואת מחירים. החברות מאשימות בנתונים את המכוניות המשוכללות שעולה יותר לתקן, כמו גם את השיטה שהממשלה מכתיבה לחישוב התשלומים על פגיעות גופניות.

הנתונים מראים גם שגברים בריטים משלמים 114 ליש"ט (כ-550 שקל) יותר מנשים על ביטוח הרכב - זאת למרות שהאיחוד האירופי אוסר על קביעת פרמיות לפי מין הנהג. כמו כן, ציינו באיגוד המבטחים כי בחלקים מסוימים של לונדון משלמים פי 4 מאשר בקורנוול, שבה שיעור התאונות נמוך מאוד.