גוגל, מיקרוסופט, פייסבוק, יוטיוב וטוויטר נמצאות על הכוונת של האיחוד האירופי, בעקבות דו"ח שהוזמן על ידי נציבת האיחוד לענייני צדק, ורה יורובה. לפי הדו"ח, החברות לא מקיימות את הבטחותיהן לאיחוד בתחום המלחמה בהסתה ברשת.

במאי האחרון חתמו החברות על מסמך בו הבטיחו להיאבק בהפצת דברי שנאה על ידי מנגנון מסודר שיטפל בפניות בנושא תוך 24 שעות. אלא שהבדיקה שהוזמנה על ידי הנציבה מצאה כי "בפועל, לחברות לוקח יותר זמן והן לא משיגות את המטרה הזו. הן בדקו רק 40% מהמקרים שדווחו תוך פחות מ-24 שעות", כך אמר גורם רשמי בנציבות לסוכנות הידיעות רויטרס.

הוא הוסיף כי "אחרי 48 שעות המספר הוא יותר מ-80% - זה מראה שניתן להגיע למטרה, אך זה ידרוש הרבה יותר מאמץ מצד החברות".

מהבדיקה עלה שהחברות מצליחות יותר במדינות הידועות כרגישות יותר. כך, לדוגמה, בגרמניה וצרפת, שסבלו בשנים האחרונות מפיגועי טרור, טיפלו החברות ביותר מ-50% מהתכנים שדווחו להן תוך 24 שעות, בעוד באוסטריה רק 11% מהתכנים טופלו, ובאיטליה 4% בלבד.

לכן, הכריזה יורובה, "אם פייסבוק, יוטיוב, טוויטר ומיקרוסופט רוצות לשכנע אותי ואת השרים שהגישות הלא חקיקתיות יכולות לעבוד, יהיה עליהן לפעול במהירות ולעשות מאמצים בחודשים הקרובים". ביום חמישי היא תיפגש עם שרי המשפטים של מדינות האיחוד האירופי כדי לדון במסקנות הדו"ח.