כל סופר היה שמח להצמיד את המילה "רב מכר" לשמות הספרים שלו, ובעידן של אמזון מתברר שזה קל מאי פעם. ברנט אנדרווד, שותף בחברת שיווק, החליט להוכיח זאת.

אנדרווד צילם תמונה של כף רגלו והעלה אותה כספר לאמזון. בתוך כמה שעות קיבל ה"ספר" מעמד של רב מכר באמזון, אף שנמכרו ממנו רק שלושה עותקים. "נכון, שלושה עותקים הפכו אותי לסופר רבי מכר", כתב אנדרווד בטור אורח בעיתון הבריטי "אובזרוור". "ושניים מהם קניתי בעצמי!"

כיצד זה קרה? אמזון מאפשרת לבחור את הקטגוריה שבה יכלל הספר, וכן את מחירו (החל מ-99 סנט). אנדרווד הכניס את הספר שלו, שבו עמוד אחד, לתת הקטגוריה "טרנספרסונלית" תחת קטגוריית פסיכולוגיה, ולתת הקטגוריה "הבונים החופשיים וחברות סודיות" תחת קטגוריית ספרי מדעי החברה. הוא תימחר אותו ב-99 סנט. לאחר מכן הוא שלח הודעות לכמה מחבריו, בהן ביקש מהם לקנות את הספר.

בתוך כמה שעות, קיבל אנדרווד הודעה כי הספר נהפך לרב מכר בקטגוריית הפסיכולוגיה הטרנספרסונלית. "איזו הצלחה!", התרגש אנדרווד. "זו תזכורת לכל הילדים שאם אתם עובדים קשה, יש לכם אייפון עם מצלמה ואין לכם שום בושה, גם אתם יכולים להיות סופרי רבי מכר".

"אמזון היא קמעונאית הספרים הגדולה בעולם", הוא מסביר. "יש להם יותר מ-33 מיליון כותרים שהם שולחים כמעט לכל מקום בעולם. בה בעת, אמזון גם מאפשרת לסופרים לפרסם כותרים ישירות בפלטפורמה, ללא צורך באישור של הוצאות לאור, עורכים או - כפי שהספר שלי מוכיח - ללא שום חסמים".

לדברי אנדרווד, החברה שלו, בראס צ'ק, מכרה יותר מ-5 מיליון ספרים וסייעה בהשקות ספרים של מו"ליות אחרות, כולל אמזון. "לא מפתיע שלאחר שחסמי הכניסה לעסקי הספרים הוסרו, כך גם איכות הספרים שמוצאים לאור", הוא כותב. "בימים אלה, יותר ממיליון ספרים יוצאים לאור מדי שנה, ולפחות מחצית מהם בהוצאה עצמית".

לכתבה המקורית ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker: