תנאי העבודה במחסנים של אמזון בבריטניה קשים כל כך, עד שהעובדים נרדמים בעמידה, סובלים מהתקפי חרדה בשל הקושי לעמוד בלחץ ואף קורסים ומובהלים לבית החולים, כך חושף תחקיר של העיתון "דיילי מירור".

אלן סלבי, כתב ה"מירור", התחזה במשך חמישה שבועות לעובד במחסנים של אמזון בטילברי אסקס - מפעל האריזה הגדול ביותר של אמזון באירופה, ששולח 1.2 מיליון חבילות בשנה - וחשף את תנאי העבודה במקום. לדברי סלבי, לעובדים יש תשע שניות לטפל בכל חבילה במהלך יום עבודה, כשמצלמות עוקבות אחר כל תנועה שלהם, והפסקות השירותים קצובות בזמן. מסך מודד את קצב העבודה של כל פועל, ומי שלא עומד בקצב מסתכן בפיטורים. השכר לעובדים, שעובדים 55 שעות בשבוע, נמוך משכר המחיה.

במהלך התקופה שבה עבד סלבי במחסנים הוא ראה עובד שקורס תחת העומס ומובהל באמבולנס לבית החולים. במקרה אחר נקרא למקום אמבולנס כדי לטפל בעובדת שלקתה בהתקף חרדה כשנאמר לה כי בשל עומס עבודה יהיה עליה לעבוד עד 55 שעות בשבוע בתקופה של חג המולד. "כולם סובלים פה. מתחתי את גיד הברך שלי אבל הייתי חייבת להמשיך. חברה שלי נשארה בבית יומיים לאחר שהרצועות בברך שלה נפגעו".

עובדים אחרים נרדמו בעמידה בזמן העבודה, מותשים לאחר שנאלצו לעמוד במהלך כל יום העבודה. לוח שעליו מוזמנים העובדים לכתוב את תלונותיהם מלא עד אפס מקום. "מדוע אנחנו לא מורשים לשבת כשאין עומס? אנחנו בני אדם, לא עבדים או חיות", כתב אחד מהם. אחרים התלוננו על השירותים המלוכלכים וההפסקות הקצרות, במשמרות שנמשכות משבע וחצי בבוקר ועד שש בערב. סלבי כתב כי קיבל במהלך יום עבודה ארוך כזה שתיים וחצי הפסקות, וכי בסופו "גופי כאב, ומד הצעדים שלי הראה כי הלכתי רוב הימים 16 קילומטר לפחות".

זו אינה הפעם הראשונה שבה תחקיר חושף סביבת עבודה קשה ומלחיצה באמזון. תחקיר "ניו יורק טיימס" ב-2015 טען כי החברה מחייבת את עובדיה בסטנדרטים מחמירים וקצב עבודה רצחני. עובדי המחסנים של אמזון בגרמניה קיימו לא פעם שביתות במחאה על התנאים הגרועים, ובשבוע האחרון התקיימו שביתות כאלה של עובדי החברה בגרמניה ובאיטליה, דווקא בתקופת שיא המכירות של בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי.

אמזון מסרה בתגובה ל"מירור" כי היא מספקת סביבת עבודה בטוחה וחיובית עם שכר תחרותי והטבות מהיום הראשון. "אנחנו גאים בכך שיצרנו אלפי משרות זמניות במחסנים בבריטניה בשנים האחרונות. אנחנו מציעים משרות נהדרות ואווירה חיובית עם הזדמנויות לצמיחה. כמו ברוב החברות, אנחנו מצפים לרמה מסוימת של ביצועים. היעדים מבוססים על ביצועים קודמים שהושגו על ידי העובדים שלנו. העובדים מוערכים לאורך תקופה ארוכה של זמן משום שאנחנו יודעים שמגוון של דברים יכול להשפיע על היכולת לעמוד בציפיות בכל יום או שעה נתונים".

לכתבה המקורית ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker:
איירבוס, רולס רויס וסימנס מפתחות מטוס חשמלי
מייסד טסלה אילון מאסק מכחיש שמועות שהוא ממציא הביטקוין