mako
פרסומת

תחרות לנטפליקס: האם שירות הסטרימינג של אפל בדרך לישראל?

שירות הסטרימינג החשאי של אפל עוד לא הושק, אבל עתה חושפים מקורות המקורבים לנושא כי הוא יזכה להשקה גלובלית ב-100 מדינות. האם נהנה סוף סוף מתחרות לנטפליקס?

יניב אביטל
Geektime
פורסם:
בית הנייר, נטפליקס
בית הנייר, נטפליקס | צילום: netflix, TriStar Pictures
הקישור הועתק

זה לא סוד שאפל עובדת בתקופה האחרונה בקדחתנות על שירות הסטרימינג שלה, שיתחרה בשירותי הסטרימינג הפופולאריים בעולם ובראשם נטפליקס. עם זאת, אנחנו נאלצים להתבסס על דיווחים, הדלפות ושמועות, בזמן שאפל הרשמית לא חושפת דבר וחצי דבר על השירות או תוכניותיה בתחום. עתה, מתפרסם דיווח חדש שחושף שיש סיכוי לא רע שנראה את השירות גם בישראל.

השקה גלובלית ב-100 מדינות

על פי דיווח חדש שהתפרסם ב-TheInformation, ומתבסס על “מקורות המקורבים לנושא”, שירות הסטרימינג החדש של אפל יושק במחצית הראשונה של 2019. על פי הדיווח, השירות – שעוד לא ברור האם יושק כאפליקציה נפרדת או כשירות שזמין באפליקציות צפייה אחרות – יושק בשלב הראשון בארצות הברית. החדשות המעודדות מבחינת הישראלים הן שעל פי הגורמים שמצוטטים בדיווח, מספר חודשים לאחר ההשקה בארצות הברית יזכה השירות להשקה גלובלית ביותר מ-100 מדינות.

אמנם הדיווח לא כולל רשימת מדינות, אולם מרבית הסיכויים שישראל תהיה אחת מהן. אפל כבר מפעילה בישראל בהצלחה את שירות סטרימינג המוסיקה שלה, אפל מיוזיק (Apple Music).

על פי הדיווח אפל תציע את השירות ללא תשלום לכל משתמשי ה-iOS וה-Apple TV. בכך תיהנה החברה מיתרון בולט מול שירותים כמו נטפליקס או אמזון פריים וידאו שעולים כמה עשרות שקלים בחודש.

בתפקיד האנדרדוג: אפל

מכיוון שרב הנסתר על הגלוי, קשה לדעת בדיוק מה יכלול שירות הסטרימינג המתהווה של אפל, ועד כמה הוא יתבסס על תוכן מקור וכמה על רכש. עם זאת, בניגוד לרוב השווקים בהם אפל פעילה, בתחום הסטרימינג של סרטים וסדרות נחשבת אפל לאנדרדוג.

תחום הסטרימינג הוא תחום סבוך למדי. כל שוק וכל מדינה קשורים בהסכמי הפצה מורכבים עם מאות גופי הפקה ושידור שונים; כך גם תחום הפקות המקור, שדורש הרבה ניסיון וידע וכמובן כיסים עמוקים. לאפל יש כמובן את המשאבים, אולם היא תיתקל בלא מעט אתגרים. מבחינת התוכן והפרישה בעולם, ניצבת מולה נטפליקס, שפיצחה כך נראה את תחום התוכן המקורי והרכש וזמינה כבר ב-190 מדינות בעולם.

פרסומת

אפל כבר השיקה תוכן מקורי שלה בדמות Planet of the Apps, סדרת הריאלטי של מפתחי האפליקציות; ו-Carpool Karaoke. עם זאת, לפני מספר חודשים התפרסם כי היא הקצתה להפקות המקור כמיליארד דולר, ותפיק בין היתר תוכנית חדשה של אופרה ווינפרי, גרסה מחודשת לרחוב סומסום, סדרת מתח של מ. נייט שאמלאן, דרמה בכיכובה של ריס ווית’רספון, סדרת חלל מהיוצר של בטלסטאר גלקטיקה ועוד.

עוד ב-Geektime

עם זאת, כדי להגיע לפרישה משמעותית, תוכן לבדו לא יספיק. על אפל לפרוץ את גבולות האקוסיסטם שלה ולהיות זמינה גם על מכשירים של חברות אחרות, וכאן היא תיתקל בחומה של ענקיות דוגמת אמזון, רוקו וגוגל ששולטות בתחום הסטרימרים, ויצרניות טלוויזיה דוגמת סמסונג ו-LG, ששולטות בתחום הטלוויזיות החכמות.