פרדיננד הוא אמנם שור ספרדי מסיפור ילדים אמריקאי, אבל גם לישראלים יש סיבה טובה להתאהב בסרט על השור הפציפיסט: מי שאחראי לכך שהאנימציה בסרט תיראה אמיתית ככל האפשר הוא ישראלי.

אילן גבאי סיפר הבוקר לניב רסקין איך נראה יום עבודה באולפן לסרטי אנימציה: הוא מגיע לעבודה בסביבות 9 ועובר על המיילים. אלא שבמקום מגילות טקסט משעממות, המיילים שלו מלאים קטעי וידאו, שאנשי הצוות שלו שלחו לו לאישור. גבאי, שאחראי על 20 עובדי מחלקת האפקטים באולפני Blue Sky, אמור לדאוג לכך שכל פרט קטן על המסך יזוז בצורה הכי מציאותית שאפשר.

לדברי גבאי, האתגר הכי גדול שלו הוא "קודם כל יצירת עולם מעניין לצופים ונאמן למקור, וגם עדכני ונראה מעניין". הוא מגדיר את עבודתו כחקירה של "מה גורם לאווירה או למקום להרגיש אמיתי". למשל, "במקרה של לחימת שוורים - רוצים שתרגישו שאתם בקהל", וממלאים את האוויר באזור הזירה באבק, פרחים ו"כל מיני דברים שמגיבים לתנועה של הדמויות. כל פרט קטן חוקרים, מבינים איך נראה ואיך זז ואיך ליצור את זה במחשב".

גבאי הגיע לארה"ב ב-2002 כדי ללמוד אמנות קלאסית, התמחה בסרטים ואחרי עבודה ב-MTV ובחברת הפקה מקומית בניו-יורק מצא את עצמו בתפקידו הנוכחי באולפני Blue Sky, שמעסיקים כמעט 450 עובדים. על הסרט הנוכחי עבד יותר משנה, ועתה הוא כבר עובד על הפרויקט הבא - סרט בכיכובים של וויל סמית' וטום הולנד ששמו הזמני Spies in the Skies ("מרגלים בשחקים")

"זה כיף, כי אני עושה את מה שאני אוהב לעשות", הוא מסכם.