חברת WikiWand הישראלית הוכרזה אתמול כזוכה בפרס Webby (וובי), הידוע גם בכינויו "האוסקר של הרשת". וויקיוונד, שבראשה עומד המנכ"ל ליאור גרוסמן, לצד סמנכ"ל הטכנולוגיות אילן לוין ומנהל ממשק המשתמש תומר לרנר, זכתה בפרס כפול בקטגוריית "חווית המשתמש הטובה ביותר": גם בחירת השופטים וגם בחירת הקהל.

קראו גם: ירון לייפנברג, הישראלי שזכה בפרס וובי היוקרתי בטור מיוחד

וויקיוונד, אם עד כה לא שמעתם את שמה, מספקת ממשק חלופי לאנציקלופדיה הפתוחה ויקיפדיה, המיועד להקל על הקריאה וההתמצאות בערכים. במילים אחרות: במקום אתר מינימליסטי ואנמי, היא מציגה את ויקפדיה כאתר נוח יותר לקריאה, עם תוכן עניינים ברור, תמונות מוגדלות, התאמה של עיצוב הטקסט להעדפות הגולש וכולי. הממשק זמין כתוסף לדפדפני כרום, פיירפוקס וספארי, וניתן להוריד אותו כאן.

WikiWand
וויקיוונד, הופכת את ויקיפדיה להרבה יותר מגניבה | צילום: מתוך הפייסבוק של ליאור גרוסמן

וויקיוונד אינה הזוכה היחידה בוובי. בפרס זכו אמש 344 זוכים בעשרות קטגוריות, בהן ניתן לציין את אפליקציית השידוכים טינדר, שהוכרזה כפריצת השנה; "אתגר דלי הקרח", שהוכרז כ"הישג מיוחד"; אתר ההרצאות TED, שזכה בבחירות השופטים והקהל על עיצוב עמוד הבית שלו, על "התנהלות שמהווה סטנדרט לתעשייה כולה" ועל "אתר האירועים הטוב ביותר" (7 פרסים בסך הכל, ועוד 5 ליוזמת-הבת TED-Ed) ובלוג הטכנולוגיה מאשבל, שהוכתר גם על ידי השופטים וגם על ידי הקהל לבלוג העסקי הטוב ביותר.

אין תמונה
כריס הדפילד, לימד אותנו איך דמעות נראות בחלל

גם דמויות מחוץ לעולם האינטרנט התכבדו לקבל מספר פרסים. למשל, האתרים של מנחת הטוק-שואו אלן דג'נרס והאסטרונאוט כריס הדפילד, נבחרו על ידי הקהל והשופטים (בהתאמה) לאתרי המעריצים הטובים ביותר; תוכנית הלילה של ג'ימי פאלון זכתה בארבעה פרסים, בהם האתר והאפליקציה המוצלחים ביותר; פינת "מפורסמים מקריאים טוקבקים מרושעים" מהתוכנית של ג'ימי פאלון נבחרה על ידי השופטים בקטגוריית מערכוני הרשת ו"קומיקאים במכוניות שותים קפה", סדרת הרשת של ג'רי סיינפלד, זכתה בפרס כפול בקטגוריה שלה.

פרסים נוספים חולקו ליצרנית מצלמות האקסטרים GoPro, שאתרה הוכר כטוב ביותר בקטגוריות אתרים רשמיים של מוצרי חשמל ולייפסטייל (4 פרסים סך הכל); אתר הזרמת סרטוני המשחקים Twitch, שהוכתר כאתר המשחקים הטוב ביותר גם על ידי השופטים וגם על ידי הקהל; אתר הזרמת הווידאו נטפליקס, שהוכרז כאהוב הקהל; קמפיין Like a Girl נגד אפליית נשים, שזכה בפרסים כפול בקטגוריות פרסומות ברשת, סרטונים ויראליים, השימוש הטוב ביותר בווידאו חברתי ותקשורת תאגידית (כלומר: 8 פרסים); אפליקציית Hyperlapse של אינסטגרם, שקיבלה תואר כפול בקטגוריית "השימוש הטוב ביותר במצלמת סמארטפון" ובבחירת השופטים בקטגוריות ממשק משתמש לאפליקציות ולרשתות חברתיות (5 פרסים סך הכל) וגראמפי קט שזכתה בפרס כפול כחיה החברתית ביותר ברשת.

גראמפי קאט
החיה של הרשת