פתחי את מקלדת האומוג'י שלך. במקצועות ובתחביבים תראי שוטר, בלש, גולש גלים, רוכב אופניים. כולם גברים. אם תרצי להגיד שאת נפגשת עם שוטרת או שאת רוכבת על סוס בשפת האימוג'י, תוכלי רק להגיד שאת נפגשת עם שוטר, ושאת רוכב על סוס.

נשים, לעומת זאת מוצגות בהקשרים של טיפוח הגוף,  כמו תספורת, או מסאז ולבושות בעיקר בוורוד. בקמפיין של חברה להגייינה נשית, תהו בנות שהביטו באימוג'י למה אין מקצועות נשיים, אלא אם כלה נחשב מקצוע. האימוג'י הפכו לחלק מהשפה, והאייקונים הללו הן מילים. והמציאות נוצרת ומשתמקרת באמצעות המילים הללו. 

"אנחנו פועלים למען הרחבת הייצוג בדמויות", אמר מארק דיוויס, נשיא יוניקוד, הארגון שמאגד את אפל, וואטסאפ, גוגל וחברות אחרות ליצירות האימוג'י. 

הדמויות הללו מעוצבות מעוצבות על ידי אותו ארגון יוניקוד, שמדי כמה חודשים מוציא אימוג'י חדשים של ליצנים, שווארמה, חיוך הפוך ועוד שלל דמויות וחפצים. האימוג'י קיימים במגוון גווני עור, אפשר לשלוח דמות בהירה או כהה. אפשר גם לשלוח זוגות חד מיניים עם או בלי ילדים בעקבות עדכון שנעשה לאחרונה באימוג'י. אך נכון לעכשיו מגוון המקצועות לא קיים בין גברים ונשים.