מצבם של קשישים ישראלים רבים בכלל, וניצולי שואה בפרט, מזעזע: לפי סקרים, אחד מכל ארבעה מהם נאלץ לבחור בין מזון ותרופות לבין חימום ביתו, וכ-44% מהם מוותרים על חימום הבית לעתים קרובות מאוד בשל מחירי החשמל הגבוהים. קמפיין חדש שטרם נראה כמותו בישראל מבקש להפוך את התרומה לקשישים כאלה לקלה כל כך עד שלא תהיה שום סיבה לא לעשות זאת.

קמפיין עבור ניצולי שואה
המתג

RootSwitch הוא מתג שפותח על ידי אנשי משרד הפרסום מקאן דיגיטל עבור עמותת שורשים הדואגת לקשישים וניצולי שואה. ניתן להתקינו לצד מתג האור בבית או להורידו כאפליקציה למכשירי אנדרואיד ואייפון. כך, בכל פעם שמדליקים אור בבית או מביטים במסך הראשי של הסמארטפון, נזכרים בקשישים שאולי יושבים בקור ותורמים עבורם שעת חשמל, שעלותה כ-2 שקלים.

המתג הפיזי, שפיתוחו ארך כ-3 חודשים, מבוסס על Arduino - פלטפורמת פיתוח מכשירים המחוברים לאינטרנט על בסיס תוכנת קוד פתוח. הוא מתחבר לרשת ה-WiFi הביתית ובאמצעות האפליקציה לסמארטפון גם לחשבון ה-PayPal של המשתמש. המשרד והעמותה גייסו לקמפיין כמה סלבס, ביניהם גל גדות, רותם סלע, נטלי דדון, הזוג עלמה זק ואלון נוימן, החזאי אלעד זוהר ועוד.

כאמור, ניתן לתרום גם דרך האפליקציה עצמה ללא צורך במתג הפיזי, כאשר עם כל לחיצה ניתן לצפות בסך השעות שתרמתם וסך השעות שנתרמו על ידי כלל המשתמשים.

קמפיין עבור ניצולי שואה (צילום: מתוך האינסטגרם של גל גדות)
צילום: מתוך האינסטגרם של גל גדות
קמפיין עבור ניצולי שואה (צילום: מורן קל)
צילום: מורן קל
קמפיין עבור ניצולי שואה (צילום: מורן קל)
צילום: מורן קל

קמפיין עבור ניצולי שואה (צילום: מורן קל)
צילום: מורן קל