mako
פרסומת

כך השמיד קרב וירטואלי 200 אלף דולר אמיתיים

שחקני EVE Online, אחד מהמשחקים האינטרנטיים הפופולריים בעולם, התגייסו באלפיהם לקרב על השליטה בנקודה אסטרטגית שנמשך כמעט יממה; חישוב ההוצאות במשחק מגיע לכ-200 אלף דולר אמיתיים לגמרי, המורכבים משלל רכישות של תוספים, אותם קונים הגיימרים כדי להצליח

יאיר מור
NEXTER
פורסם:
הקרב הגדול בתולדות EVE Online
הקרב הגדול בתולדות EVE Online | צילום: GAMEWALLPAPERS.COM
הקישור הועתק
הקרב הגדול בתולדות EVE Online
משחק הביוקר | צילום: GAMEWALLPAPERS.COM

מלחמת עולם - אין דרך אחרת לכנות את מה שהלך ביום שלישי האחרון, במשחק המקוון רב-המשתתפים (MMORPG) הידוע EVE Online. בקרב שנמשך שעות ארוכות והשתתפו בו אלפי שחקנים מרחבי העולם, הושמדו ספינות חלל וירטואליות שמחירן בכסף אמיתי מוערך בכ-200,000 דולר. עוד לפני סופו, כבר הוכתר האירוע לקרב הגדול בתולדות המשחק, הפועל מזה כעשר שנים.

הקרב החל לפני כשלושה חודשים, בהתנגשות בין שתי בריתות של שחקנים המשתפים פעולה. כל אחת מהבריתות קראה לבריתות ידידותיות לסייע לה בקרב וכולם חיכו להתגרות שתגרום לקרבות הקטנים להפוך למלחמה כוללת. כאשר אחת הקבוצות שכחה לשלם את "דמי האחזקה" של המערכת שבאזור שלה אירעו ההתגרויות ההדדיות, נפתח הקרב הגדול. כמעט כל ברית שקיימת בעולם הווירטואלי התגייסה לסייע לידידיה לנצח בקרב השליטה על המערכת האסטרטגית, והתוצאות היו בהתאם.

לפי שחקנים ואתרי משחקים, בקרב השתתפו כמה אלפי שחקנים. המספר היה כה גבוה עד כי הוא אילץ פיצול של הקרב למספר אזורים במשחק, כדי לא ליצור מצב בו השרת המפעיל את האזור המרכזי שלו לא יעמוד בעומס ויפגע משמעותית ביכולת של השחקנים לשלוט על החלליות שלהם. לכן, הוגבלה כמות המשתתפים בחזית ל-2,200 בעוד השאר נשלחו להילחם במקומות אחרים.

וידאו: הקרב הענק ב-EVE Online

פרסומת

במשך כמעט יממה שלמה נמשכו הקרבות, ובסופם הושמדו המוני כלי חלל, שבנייתם עולה לשחקנים כסף אמתי המומר למטבע הווירטואלי של יקום EVE. הערכות מדברות על כך שבין החלליות שהושמדו היו למעלה מ-70 יחידות מסוג Titan, הפריט היקר ביותר במשחק שרכישתו עולה כ-3,000 דולר ודגמים משופרים עשויים לעלות כפול מכך. בסך הכל, מוערך כלל הנזק בהשקעות של כ-200,000 דולר. השיא הקודם לאבידות בקרב אחד עמד על 12 Titans בלבד.

דובר CCP, החברה המפתחת את המשחק, אמר לאתר Eurogamer כי הקרב "מגמד כל קרב וירטואלי רב-משתתפים אחר במונחים של קנה מידה ומידת ההרס". הוא הוסיף כי השלכות הקרב ממשיכות גם לאחר סיומו, בדמות עליית מחירים בעוד השחקנים מנסים לבנות את כוחותיהם מחדש. "סוג זה של סכסוך הוא מה שהמדע הבידיוני הזהיר אותנו מפניו", הוא אמר.