חברות, ארגונים, בעלי עסקים, מותגים ואנשי ציבור, גם אם הם מחזיקים אתר, דואגים לנהל את השיח ולחשוף את המותג/העסק באמצעות המדיה החברתית. תמונת COVER עליון בדפים העסקיים בפייסבוק מהווים את השער המיתוגי לעולם העסקי שלהם והדיאלוג עם קהל היעד מתבצע בדפים עצמם באמצעות תגובות, שאלות, קמפיינים והעברת מידע.

אישה בפייסבוק (צילום: Chris Jackson, GettyImages IL)
צילום: Chris Jackson, GettyImages IL

יותר ממיליארד אנשים שוכנים בממלכת הפייסבוק בעולם ובישראל כבר יותר מארבעה מיליון. וכאשר יש הרבה אנשים במקום אחד, בעלי עסקים מבינים כי הנוכחות שלהם ברשת החברתית היא בגדר חובה, לא כל שכן שיווק משמעותי. כאשר פייסבוק הציגו לראשונה את דפי פייסבוק, הרעיון המרכזי היה לספק למשתמשי פייסבוק, שהם גם בעלי עסקים את האופציה למתג את העסק שלהם ולפרסם אותו. תנאי השימוש של פייסבוק מונעים את השימוש של פרופילים אישיים למטרות מסחריות ובשנה האחרונה אלפי פרופילים קיבלו הודעות מפייסבוק על כך שעליהם להמיר את הפרופיל לדף עסקי. לעומת זאת את דפי הפייסבוק ניתן לקדם כאוות נפשכם ואף לרכוש פרסומות לעסק ממש כשם שבעבר היינו מפרסמים מודעה בעיתון.

עשר דרכים לקדם את דף הפייסבוק שלך:

1. להזמין אנשים ללחוץ LIKE ל- דף העסקי שלך

בפרופיל האישי כבר הספקתם לצבור כמות גדולה של חברים לאורך הזמן. זה הזמן לבקש מהם לעשות LIKE בדף העסקי כדי שהדף שלכם יכיל לפחות בהתחלה כמות מסויימת של אוהדים מפרגנים. לאחר שביצעתם הזמנה מהדף אל רשימת כל החברים שלכם, המלצה קבועה נוספת היא פשוט להשתמש בכפתור ה-SHARE. ולשתף פוסטים/סטטוסים שאתם כותבים בדף העסקי אל הפרופיל האישי. כך אנשים יקבלו עדכון בכל פעם ויראו שיש לכם דף והדבר יביא מצטרפים חדשים.מבחינה שיווקית אנו שואפים תמיד להביא את קהל היעד המתאים לעסק שלנו ולכן אין הדבר בא במקום לבצע פרסום ממומן להבאת קהל אוהדים ממוקד לדף.

2. שימוש בכתובת דף URL מקוצרת

לאחר שבדף יש 25 אוהדים, תוכלו לקבל כתובת מקוצרת ומושכת לדף. הכי טוב שתבחרו את שם העסק/ שם הדף. ברגע שאתם בוחרים שם לדף, זה לתמיד. איך תעשו זאת בפועל? הכנסו לכאן: https://www.facebook.com/username/

3. הציגו את כתובת האתר שלכם בפייסבוק ולהפך

שימו את ה URL של הדף שלכם בפייסבוק, והדביקו אותו בכל מקום שקשור בפרטים האישיים שלכם (INFO / ABOUT). כנ"ל לגבי כתובת האתר שלכם ומקומות נוספים בהם אתם מצויים במדיה החברתית. זה יסייע לכם גם בקידום באינטרנט וגם בכל הקשור בתקשורת העסקית שלכם. שימו אייקון פייסבוק על כרטיסי ביקור, ניירות מכתבים וחתימות דוא"ל דינמיות של המיילים שלכם. ובאותה מידה שימו גם באתר שלכם, קישורים ברורים לרשתות החברתיות שלכם.

4. טוויטר וסנכרון כל הרשתות החברתיות הנוספות.

הוספת קישור טוויטר בלשונית (טאב) לדף הפייסבוק שלך כדי שיהיה סנכרון בין הטוויטר שלך והפייסבוק, וכל מה שתפרסם בדף הפייסבוק יועבר אוטומטית לטוויטר. (כנ"ל לגבי לינקדאין), אפשר להוריד כל מיני אפליקציות חינמיות בפייסבוק שמסנכרנות בין רשת לרשת ותוכלו גם להשתמש באתר הזה http://hootsuite.com/.

5. הפצת הדף שלכם באמצעות מייל

שלחו הזמנה מיוחדת המכריזה על דף הפייסבוק שלכם, לרשימת אנשי הקשר שלכם. במייל מסוג כזה שימו אייקון של פייסבוק שיוביל ישירות לדף שלכם בלחיצת כפתור.

6. הפיצו את דף הפייסבוק שלכם בפייסבוק

- הפיצו את הדף שלכם בדפים וקבוצות שיכולים לקבל תועלת מדף כשלכם.
- נהלו מסע פרסום ברכישת פרסומת-צד פייסבוק ו/או סיפורים ממומנים בפייסבוק. (הפרסום הממומן). שימו לב - החשיפה בדפים עסקיים מאד מאד נמוכה, לעיתים מגיעה ל2% בלבד. ואם הדף שלכם אינו ויראלי מעצמו (בזכות התוכן), עליכם לשלם כסף על הפרסום הממומן כדי להגיע לחשיפה מלאה לאוהדים בדף שלכם.

7. שמרו על הדף העסקי שלכם מעודכן

הקמתם דף עסקי מעוצב, עכשיו חשוב לשמור על התכנים שלו. יש לזכור את הטבע הויראלי של פייסבוק; כשמישהו עושה לייק לעמוד שלך ו/או לסטטוס שכתבת בעמוד, זה מופיע בניוזפיד שלו וחבריו רואים זאת גם כן, מה שמסייע בקידום הדף לקהלים 'דומים'.

8. עודדו את האוהדים שלכם ללחוץ על כפתור - קבלת התראות

מתחת לכפתור הLIKE בדפים, מסתתר כפתור - קבל התראות / get notifications.
כדי שיותר אנשים שכבר עשו לכם לייק לדף, יראו את הפוסטים שלכם ובלי שתזדקקו לתשלום עבור חשיפה, עליכם לגרום להם ללחוץ על הכפתור הזה. ברגע שהם ילחצו על הכפתור הם יקבלו את כל העדכונים לפוסטים שלכם גם בלי להכנס לדף אלא בניוזפיד שלהם. איך עושים זאת? פשוט כותבים פוסט בנושא ומקדמים אותו בכסף עד שכל האוהדים בדף נחשפים אליו.

9. אינטראקציה עם האוהדים בדף

זכרו תמיד להשיב לשאלות בדף העסקי שלכם. הדף העסקי הוא לא רק כרטיס תדמיתי או כרטיס ביקור. אם אתם ממתגים את עצמכם כמומחים בתחום מסויים, עליכם להתנהג באופן חברותי ברשת החברתית ולהגיב לאוהדים. אתם שם בשבילם. כך תיווצר אינטראקציה שתסייע לכם ברכישת אמון.

10. כתיבת מאמרים

כתבו על בסיס קבוע מאמרים על: העסק שלכם, שירותים או מוצרים ופרסמו אותם באתרי מאמרים בארץ. בתוך המאמרים עצמם ניתן לשים קישורים גם לדף הפייסבוק וגם לאתר של העסק, מה שמביא קידום נוסף לדפים שלכם.

 

טלי עוז אלבו היא מומחית לשיווק במדיה חברתית ובעלת let's face it