קניות ברשת: גם בן הזוג שלך יכול להיות פרטנר
קניות ברשת: גם בן הזוג שלך יכול להיות פרטנר | צילום: istockphoto

הסחורה הסינית, שנהנית כבר שנים מתדמית שלילית, כנראה כבר לא מרתיעה על רקע יוקר המחייה. אתרי המסחר הסיניים צוברים פופולאריות רבה בקרב קהלים רבים בישראל, שמזמינים מהם מוצרים רבים. הבוקר חשף יובל אטד, יו"ר ומייסד אתר הקניות ChinaBuy, כי היקף הרכישות של ישראלים באתרים סיניים עומד כרגע על 150 מיליון שקל בשנה אך גדל במאות אחוזים בכל שנה.

במסגרת במסגרת צ'ט פייסבוק שקיים איגוד האינטרנט לקראת מפגש בנושא מסחר מל סין, חשף אטד כמה נתונים מעניינים אודות דפוסי ההזמנות של ישראלים מאתרים סיניים. לפי נתוני האתר, המשמש מעין מתווך בין אתרי מסחר סיניים לצרכנים בעולם בכלל ובישראל בפרט, הקטגוריה הפופולארית ביותר להזמנת מוצרים מסין לישראל היא בגדי נשים - 36.1% מתוך משתתפי סקר שדיווחו כי קנו בשנה שהסתיימה ביולי 2014 מאתרים סיניים.

במקום השני נמצאת קטגוריית מוצרי האלקטרוניקה (35%), בשלישי אביזרי אופנה (30.8%), ברביעי מחשבים וציוד קצה (28.6%), בחמישי אביזרים לרכב (24.8%), בשישי אופנת ילדים (3.3%), בשביעי צעצועים (23.3%), בשמיני תכשיטים (21.1%), בתשיעי שעונים (21.1%) ובעשירי סמארטפונים (19.5%).

נתונים מעניינים נוספים שחשף אטד נוגעים לאוכלוסייה הרוכשת מהאתרים הסיניים: בפילוח לפי מין, גיל ושיוך דתי, נשים (52.6%) חרדיות (42.1%) בגילאי 18-24 (41.7%) ו-35-44 (43.6%) הן הרוכשות העיקריות של בגדים מאתרים סיניים; בקטגוריית האלקטרוניקה מתעניינים בעיקר גברים (48.9%) בגיל 18-24 (44.4%); רכישות של אביזרי אופנה מבצעות בעיקר נשים (43.6%) בגילאי 25-44 (כ-37-38% על פני שתי קבוצות גיל); ומחשבים וציוד קצה רוכשים בעיקר גברים (40.6%) מסורתיים (35.1%) בני 55-64 (36.6%) בעלי הכנסה ממוצעת (38.5%).