עובד שעזב באחרונה את פייסבוק (136.12 +0.83%) האשים את החברה שהיא סובלת מ"בעיית אנשים שחורים" בפוסט שהעלה לרשת החברתית והפך ויראלי. "פייסבוק אינה יכולה לטעון כי היא מחברת בין קהילות, אם הן אינן מיוצגות באופן פרופורציונלי בצוות שלה", כתב מארק לאקי, שחור שעבד בפייסבוק עד לאחרונה.

"לעתים קרובות יש יותר מגוון אנושי בפרזנטציות חשובות מאשר בצוותים עצמם. בחלק מהבניינים יש יותר פוסטרים של תנועת Black Lives Matter, מאשר אנשים שחורים". לאקי כתב על חוויותיו כאיש שחור העובד בחברה: "לפחות פעמיים או שלוש ביום, כל יום, מישהו מ-MPK (המטה של פייסבוק במנלו פארק) היה מסתכל עלי ישירות ואז נוגע או אוחז בארנק שלו, או דוחף את ידיו לתוך הכיסים כדי לאחוז בו חזק עד שאעבור".

לאקי טוען כי היחס של החברה לשחורים משתקף גם ביחסה למשתמשים: אף ששחורים בארה"ב הם אחת הקבוצות שמשתמשות הכי הרבה בפייסבוק (60% מהם משתמשים בה כדי לתקשר עם חברים מדי יום), לעתים קרובות התוכן שלהם מוסר והחשבונות שלהם נחסמים - אף שלא הפרו את כללי השימוש.

עובד אחר שעבד בפייסבוק אמר ל-CNBC בעקבות הפוסט כי "פייסבוק מטיפה להכללה ומגוון אנושי כאילו זו הזדמנות שיווקית, ואולי זה באמת משמעותי עבורם על פניו. אבל כשזה מגיע ליומיום, זו עדיין חבורה של אנשים לבנים פריבילגיים עם דעות קדומות דומות ובחירות מפלות, כמו דמויות לבנות אחרות מובילות בתעשייה".

פורסם ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker

רד האט רוכשת את חברת שירותי הענן הישראלית נובה
הסיוט של חברות הטכנולוגיה: פסיקה בארה"ב קבעה שאפשר לבטל אקזיט

לפי הפוסט של לאקי, שיעור האנשים השחורים בפייסבוק עלה מ-2% ב-2016 ל-4% ב-2018. "בתקופה שלי בחברה, שמעתי סיפורים רבים מדי מעובדים שחורים על עמיתים או מנהלים שמכנים אותם עוינים או אגרסיביים, רק משום ששיתפו את המחשבות שלהם באופן שאינו שונה מאנשי הצוות הלא שחורים. כמה עובדים שחורים דיווחו כי המנהלים שלהם הניאו אותם מלהשתתף באופן אקטיבי בקבוצה (הפנימית) Black@, או מלעשות 'דברים של שחורים', אפילו אם זה מחוץ לשעות העבודה. יותר מדי עובדים שחורים יכולים לספר כיצד המאבטחים בקמפוס ניגשו אליהם באגרסיביות כאשר הדבר לא היה הכרחי".

הוא הוסיף: "להרגיש מוזר במקום העבודה שלך בגלל צבע העור שלך, בעוד אתה חולף על פני פוסטרים שמזכירים לך להיות אותנטי - מרגיש מאוד לא אותנטי".

דובר מטעם פייסבוק אמר ל-CNBC כי החברה "עובדת בחריצות כדי להגדיל את מגוון נקודות המבט בקרב אלה שבונים את המוצרים שלנו ומשרתים את האנשים שמשתמשים בהם ברחבי העולם".