בשבוע הבא ייערך בכנסת דיון בנוגע לקנאביס רפואי. מכיוון שלכל שני ישראלים יש שלוש דעות בנושא הם בטח רוצים לפנות לחברי הכנסת הרלוונטיים. המיילים שלהם מתפרסמים באתר הכנסת וכמעט לכולם יש פייסבוק פעיל, אבל מי מתוך 120 הח"כים הוא הכתובת, ואיך אנחנו אמורים לדעת שעכשיו זה הזמן הנכון לפנות אליהם?

זה הפתרון שמנסה להציע ePart שמגדיר את עצמו כסטארטאפ חברתי. המטרות שלו חברתיות - הנגשת הח"כים לציבור. אבל לא מדובר בעמותה, אלא בחברה שגם תרצה לעשות מזה כסף מתישהו ואיכשהו. 

נוסעים נכבדים: איזה חברי כנסת הם אלופי הנסיעות?22223 (תמונת AVI: 6 עם)
הם בדיוק עונים למיילים | תמונת AVI: 6 עם

איך זה עובד?

ב-ePart אפשר להרשם לתחומי עניין שונים ובהם חינוך, תחבורה, בריאות, הייטק, יחסי חוץ, החברה הערבית ועוד. אחרי שנרשמים מתחילים לקבל למייל התראות ודיווחים לפי תחומי העניין הללו, ומשם, אומרים ב-ePart אפשר להשפיע.

במובן מסויים, ePart משלים את אתר "הכנסת הפתוחה" שהוקם בהתנדבות על ידי הסדנא לידע ציבורי, ומנגיש מאתר הכנסת מידע על ועדות, הצבעות, הצעות חוק ובעיקר על חברי הכנסת ומה הם עושים במשכן.

באתר ePart ישנה כתבה שמבשרת על הדיון בנושא הקנאביס ומספקת רקע על הנושא. כך שמי שזה קרוב לליבו יקבל את ההודעה במייל, יקרא את הכתבה ויוכל לפנות לח"כים. לחיצה על כפתור בעמוד הכתבה פותחת הודעת מייל שאליה מכותבים חברי הוועדה הרלנווטיים.

epart
epart

 יש כבר פתיח שאומר "אני פונה אליך לקראת דיון הוועדה למאבק בנגע הסמים והאלכוהול בעניין הגבלות קופות החולים את השימוש בקנאביס". צריך רק לכתוב את הדעה, או אפילו לבקש לבוא לועדה ולדבר - ולשלוח. האם הם יענו? זה כבר לא ממש בשליטה של ePart. "זה פועל כבר כיום וח"כים מקבלים את המיילים וקוראים, לפחות חלקם", אומרים לנו בחברה. היתרון מבחינתם הוא שמספקים הכל במקום אחד.

מיזם עסקי

נצטט את אחד הח"כים הטריים יותר. איפה הכסף? אם זו לא עמותה שעושה זאת רק למטרות חברתיות, איך מרוויחים?

ב-ePart נותנים תשובה שסטארטאפים רבים יודעים כבר לתת בשלבים הראשונים. "כרגע אנחנו ממוקדים בפיתוח האתר והרחבת העשייה, בסיס המשתמשים ונפח הפעילות בו". כלומר, על הכסף חושבים אחר כך. ובכל זאת? "מתכננים בהמשך לייצר הכנסות מפרסום כמו אתרי תוכן גדולים אחרים".