דברים שרואים משם. ומשם. ומשם

אינפלציית הווידאו מאירועים השתלטה על יוטיוב כבר מזמן, ועתה נראה שנמצאה דרך אפשרית להפוך את האינפלציה הזו לשימושית: אתמול (ד') החלה יוטיוב בניסוי חדש, המאפשר העלאת מספר זוויות צילום של אותו אירוע ובחירה בזווית המועדפת תוך כדי הצפייה.

כרגע, כאמור, מדובר בניסיון בלבד. הסרטון הראשון המשתתף בו הוא הופעה של הזמרת מדילין ביילי בערב שערכה יוטיוב עצמה, וצולם מארבע זוויות ביניהן ניתן לעבור בעזרת מקשי החיצים או המספרים 1-4. בעלי ערוצים המעוניינים ביכולת להעלות סרטונים מרובי-זוויות יכולים להירשם ולהמתין שגוגל תאפשר להם להשתתף בניסוי, כאשר כרגע מגבילה גוגל את הניסוי לערוצים המתופעלים מארה"ב ולסרטונים המועלים ממחשב.

עם זאת, בשלב כלשהו בעתיד ייתכן כי הניסוי יתרחב ויאפשר למעריצים שצילמו הופעות בעזרת הטלפונים שלהם לאחד אותם למצגת אינטראקטיבית שהצופה יכול לבחור מאיזו זווית לצפות בה.

איך אומרים "נחסמת" בערבית?

גוגל גייסה לאחרונה דוברי ערבית שתפקידם לנטר את יוטיוב, אתר הווידאו שבבעלותה, כדי לאתר סרטונים המועלים על ידי דאע"ש ולהסירם במהירות. גורמים בחברה אמרו לתקשורת העולמית כי החברה גייסה דוברי ערבית "בכל אזורי הזמן", כדי לוודא שיש מי שאחראי לאתר ולהסיר סרטוני פרופגנדה קיצוניים בכל שעה ביממה. מומחים לענייני איסלאם טוענים כי בשנתיים האחרונות שימש יוטיוב כר פורה לעידוד קיצוניות בשירות המדינה האיסלאמית.

קייטי פרי: גם אני!

קייטי פרי בסופרבול 2015 (צילום: Christopher Polk, GettyImages IL)
מהופעה בסופרבול לאפליקציה מצוירת. קייטי פרי | צילום: Christopher Polk, GettyImages IL

אחרי ההופעה הגרנדיוזית עם הרובו-אריה ואנשי-הכרישים בסופרבול, מתכוננת קייטי פרי להצטרף לקים קרדשיאן ולהשיק משחק למכשירים ניידים בו ישחקו המשמתשים את דמותה.

חברת Glu, העומדת מאחורי המשחק המצליח של קרדשיאן, הודיעה אתמול (ד') כי חתמה על חוזה עם הזמרת הפופולארית, במסגרתו תפתח משחק דומה גם עבורה. הזמרת תתרום למשחק את קולה ואת הזכויות לשימוש בדמותה, אך טרם ידוע מה תהיה המתכונת המדויקת של המשחק.

כזכור, המשחק הקודם שפיתחה החברה, Kim Kardashian: Hollywood, העניק למשתמשים את השליטה על הכוכבת והעמיד בפניהם את האתגר לסייע לה לחיות את חיי הזוהר שלה, לרכוש עבורה בגדים וללכת איתה למסיבות נוצצות. הוא הפך לאחד המשחקים המכניסים ביותר ב-2014 והכנסותיו מוערכות בכ-200 מיליון דולר.
החברה מצפה שגם המשחק של פרי יהיה להיט לא קטן - בהודעה צוין כי קהל העוקבים שלה ברשתות החברתיות מונה כ-170 מיליון איש.

האווטר מתעורר לחיים

אין תמונה
מתוך "אווטאר"

הסרט השני בסדרת אווטאר אמנם לא ייצא לפחות עוד שנתיים, אבל המפיקים כבר מתחילים לקדם אותו: השבוע קמו לתחייה ערוצי הקידום האינטרנטיים של הסדרה, כולל אלו הנמצאים בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, טאמבלר, פינטרסט ואפילו SoundCloud.

לפי מאשבל, ההפקה מתכוונת לנסות להכין את השטח לסרטים הבאים בסדרה בעזרת פעילויות מותאמות לפלטפורמות השונות: כך, בטוויטר יחולקו לעוקבים "תגים" על משימות שונות, בטאמבלר יופצו תמונות מתהליך ההכנה של הסרט, לאינסטגרם יועלו שיעורים ויזואליים בשפת הנאבי, לערוץ ה-SoundCloud יעלו הקלטות הנחיה להגיית מילים בנאבי לצד צלילים מכוכב פנדורה, בפינטרסט ירוכזו תמונות מכוכב פנדורה ובדף הפייסבוק יקודמו תכנים מהערוצים האחרים לצד תכנים מקוריים.

העבודה על הסרט הראשון מבית השלישייה הצפויה לצאת תחל בקרוב, לאחר שלפני שבועיים נדחתה כדי לתת לבמאי, ג'יימס קמרון, יותר זמן לעבוד על התסריט.

רוצה לגלוש? תחתום לנו כאן וכאן וכאן

החל מהחודש הבא תאכוף סין חוק שיאסור על אזרחיה להשתמש בשירותי רשת תחת שמות בדויים, כך הודיע אתמול מנהל מרחב הסייבר הסיני. החוק יחייב את חברות האינטרנט במדינה, ובעיקר את הענקית Tencent המפעילה את רוב שירותי הרשת בסין, לבצע צעדים פעילים שימנעו מאנשים להתחזות לאחרים, לפרסם דברים באנונימיות או להתחזות לישויות ממשלתיות במטרה ללעוג להן.