מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו (צילום: Larry Busacca, GettyImages IL)
עשתה שופינג. מנכ"ל יאהו, מריסה מאייר | צילום: Larry Busacca, GettyImages IL

אחרי גל שמועות שהציף את הרשת במהלך סוף השבוע - עכשיו זה רשמי: יאהו רוכשת את טאמבלר בסכום דימיוני של 1.1 מיליארד דולר, אותם היא תשלם במזומן. יאהו אישרה את הפרטים.

מי שפירסם לראשונה את הסקופ היה הוול סטריט ג'ורנל שצייץ לפני זמן קצר בחשבון הטוויטר שלו כי עסקת יאהו-טאמבלר יוצאת לדרך: "חדשות מתפרצות: צוות המנהלים של יאהו אישר לשלם 1.1 מיליארד דולר במזומן ולרכוש את טאמבלר", נכתב בציוץ. 

חשוב להדגיש שנראה כי למרות שלכאורה מדובר באותו סכום, מיליארד דולר, נראה שהעסקה של יאהו וטאמבלר היא הרבה יותר גדולה מזו של אינסטגרם ופייסבוק. יאהו משלמת 1.1 מיליארד דולר על טאמבלר במזומן. עיסקת אינסטגרם היתה 50% ששולמו במזומן בלבד, והמניה של פייסבוק מאז צנחה.

זו העיסקה הגדולה בתולדות יאהו ואחת הגדולות בתולדות עמק הסיליקון. במיוחד בהתחשב בעובדה שטאמבלר, שקיימת כבר שש שנים, עדיין לא הרוויחה כסף מהשירותים שהיא מספקת. טאמבלר הוא שירות בלוגים פופולרי מאוד, במיוחד בקרב צעירים בארצות הברית. טאמבלר מכיל כבר היום למעלה מ-100 מיליון בלוגים, שבהם מתפרסמים למעלה מ-50 מיליון פוסטים ביום. אבל אל תשוו את המספרים האלה לפייסבוק - מיכוון שטאמבלר היא רשת בלוגים פתוחה ומיליארדים מבקרים בבלוגים שלה מידי חודש. יאהו, שעוברת תהפוכות גדולות מאז כניסתה לתפקיד של המנכ"לית החדשה מריסה מאייר, מנסה למשוך את הקהל הצעיר. טאמבלר היא הרכישה המושלמת לכך, במיוחד בהתחשב בפופולריות של הבלוגים של טאמבלר גם במובייל.

השמועות על רכישת טאמבלר היו כבר באוויר מזה כמה ימים. מקורות בתוך החברה ידעו לספר כי העיסקה נראתה לחלק "במחיר נמוך מידי". ובכל זאת, בסופו של דבר, הגיעו הצדדים להסכם ביניהם על הסכום. הבלוגרים של טאמבלר כבר עכשיו החלו להגיב על הרכישה - בעזרת מימים וקיטורים. חלק מאיימים לעזוב את השירות במידה ואכן יאהו ישתלטו עליו. יש לזכור שגם בזמן רכישת אינסטגרם ע"י פייסבוק נשמעו טענות דומות ממשתמשים ותיקים של שירות התמונות.

לאחרונה יאהו היתה במסע רכישות ברחבי עמק הסיליקון. רק לפני חודשיים רכשה את summly - אפליקציה שפותחה ע"י נער בן 17, המסכמת ידיעות ארוכות לפסקאות קצרות. האסטרטגיה של יאהו עדיין לא מתהדרת בזכות הרכישה האחרונה שלה, אך סביר להניח שיאהו מחפשת מאגרי מידע ענקיים כמו טוויטר או פייסבוק, מקומות בהם אנשים מעדכנים בעצמם על החיים שלהם או דברים שהם אוהבים. יאהו תוכל להשתמש במידע הזה ולמכור אותו למפרסמים. עד עכשיו, טאמבלר היתה רשת נקיה מפרסומות, אך יתכן שכל זה הולך להשתנות בקרוב.

בנוסף, לעומת פייסבוק, בטאמבלר אין שום צנזורה. מה שהפך אותה לשירות פופולרי מאוד לפורנו. עכשיו יאהו יצטרכו להתמודד עם העובדה שברכש החדש והנוצץ שלהם יש עשרות אלפי אתרי פורנו. בכל מקרה - היה נעים להכיר טאמבלר. אנחנו נתגעגע המון.

בואו לפייסבוק של נקסטר