הפעולה הזו של להיכנס לחנות, לקחת מוצר, לעמוד בתור בקופה ולשלם עליו – הרבה יותר מדי ארוכה ושואבת זמן,  בעיני אמזון. החברה כידוע כבר מריצה רשת של סופרמרקטים בארה"ב בשם Amazon Go בהם אנשים קונים מצרכים רק באמצעות סריקה של אפליקציית סמארטפון בכניסה, וכעת היא מנסה להיפטר אפילו מהצעד הזה. המטרה: פשוט להיכנס, לקחת מה שרוצים ולצאת. הדרך: סריקה ביומטרית של הידיים.

לפי דיווח של הניו יורק פוסט, החברה בוחנת בימים אלה שלל של סורקים ביומטריים מיוחדים שמסוגלים לזהות את ידיו של כל משתמש ומשתמש, ובכך למעשה לדעת מתי הוא לוקח דברים מהמדף בסופר ולחייב אותו על כך. עובדי החברה מתנסים בטכנולוגיה הזו בימים אלה באמצעות מכונות שתיה שמציעות פחיות שתייה, חטיפי צ'יפס, חטיפי גרנולה ומטענים לסלולרי. מטרת העל היא לשלב את הטכנולוגיה הזו בחנויות Whole Foods בארה"ב, שהן בבעלותה של אמזון, כבר בתחילת השנה הבאה.

החיישנים הביומטריים של אמזון שונים למעשה מחיישני טביעות אצבע במכשירים סלולריים משום שהם לא מצריכים כל מגע: הם פשוט סורקים את כפות הידיים והאצבעות של המשתמש באמצעות ראיית מחשב ועומק גיאומטרי, אשר מזהים את הצורה והגודל של כל יד ויד לפני שהם מחייבים את כרטיס האשראי. משתמשי שירות אמזון פריים, לפי התכנון, יוכלו לחבר בין סריקת היד שלהם לבין כרטיס החיוב בחשבון שלהם, ובכך למעשה לייתר את הצורך בהגעה לחנות עם סמארטפון או כרטיס אשראי.

החיישנים, לפי הדיווחים, מאובטחים ומדוייקים ברמה של 99.999 אחוזים, ומהנדסי החברה פועלים כדי לשפר את הנתונים האלו אף יותר. כמו כן, אם עסקת חיוב בכרטיס אשראי לוקחת בין 3 ל-4 שניות, הטכנולוגיה החדשה של אמזון תוכל לחייב את המשתמשים בפחות מ-300 מילישנייה. מעבר לחדשנות שבעניין, אמזון כמובן מקווה להרוויח יותר, שכן מחקרים מראים כי משתמשים נוטים להוציא יותר כסף כאשר הם לא צריכים לגעת בו או לראות אותו פיזית.

יחד עם זאת, חוקרים טוענים כי לא בטוח שאמריקאים יתלהבו בטירוף מהעניין הזה, משום שהחשש מפני חדירה לפרטיות ו"האח הגדול שרואה הכל" רק הולך ומתגבר לאחרונה. בסין יש כבר לא מעט מקומות ממשלתיים שמשתמשים בסריקת פנים ביומטרית כדי לרגל אחר פעולות האזרחים, ואמזון ככל הנראה בחרה שלא להסתבך עם זיהוי פנים אלא ללכת על סריקות ידיים, שמרגישה פחות כמו קלסתרון משטרתי. "אנשים לא בהכרח מבינים את הסיכון שבפריצה למאגרים ביומטרים", אומרת החוקרת סטפני הייר, "ומוכרים להם רק את היתרונות".