קופסת ה-Amazon Fire TV עם טלוויזיה ביתית (צילום: אמזון)
הקופסא שתכניס את אמזון לבית? Fire TV | צילום: אמזון

מלכת קמעונאות הרזת אמזון הכריזה אמש (ד') על קופסת מדיה חדשה, Amazon Fire TV. המוצר, שנועד להתחרות ראש בראש מול Apple TV, Roku ואחרים, יציע למשתמשים אפשרות לצרוך סרטים, סדרות ואף משחקים בקופסה אחת קטנה שמיועדת להשתלט על הסלון הביתי שלהם.

המערכת מבוססת על מפרט עוצמתי הכולל מעבד מרובע-ליבות שלטענת החברה מהיר פי 3 מהמתחרות. היא תשלב שירותים פופולאריים כגון הולו, נטפליקס, יוטיוב, וימאו, פנדורה, תכני ספורט וערוצים אחרים, כמו גם שירותים חברתיים כמו טוויטר ופייסבוק. מטרתה של אמזון היא לעבוד כמה שיותר קרוב עם אפליקציות צד שלישי – במטרה לענות על כל צרכיהם של המשתמשים.

לצורך כך גייסה אמזון מפתחים רבים, וביניהם שתי אפליקציות ישראליות בולטות: מג'יסטו הישראלית, המשמשת מזה כשנתיים כתוסף ליכולות עריכת הווידאו של יו-טיוב, מגיעה מובנית ב-Fire TV ומאפשרת למשתמשים להזרים את הסרטים שיצרו על מכשיריהם הניידים אל מסך הטלוויזיה שלהם, ואפליקציית הבישול Look and Cook, שתציע ערוצי תוכן סביב נושא האוכל, כולל מתכונים המאפשרים למשתמשים לעקוב אחר שלבי הכנת המנה.

בנוסף, מציעה אמזון שירות שיעזור למשתמשים למצוא את המחירים הטובים ביותר על התכנים המעניינים אותם ויציג השוואת מחירי פרק או סרט בין שירותים שונים. נכון לעכשיו מנגנון זה תומך בשתי פלטפורמות: הולו+ ו-Prime Instant Video של אמזון עצמה.

כתבות נוספות ב-Geektime:
>> בלעדי: סמסונג במגעים לרכישת הסטארט-אפ הישראלי Shopcloud
>> השקעה בישראל משתלמת יותר מהשקעה בעמק הסיליקון

תכונות אחרות הכלולות הטלוויזיה של אמזון הן אפליקציית תמונות שתציג את כל הקבצים היושבים על שירות הענן של החברה; מידע נוסף על התוכניות השונות בהן צופים המשתמשים; מערכת השגחה להורים, המאפשרת אישור של תכנים מסויימים המוצגים בתפריט ייעודי לילדים; אלגוריתם הלומד את הרגלי הצפייה של המשתמשים ומסוגל לחזות מהם הסרטים או הסדרות הבאים שיעניינו אותם במטרה לחסוך מהמשתמשים את ההמתנה ל-Buffering של התכנים; שלט ייעודי הכולל מיקרופון שמאפשר למשתמשים להפעיל את המערכת ולבצע חיפושים באמצעות פקודות קוליות בלי לצעוק מקצה החדר; ואפילו משחקים, שיאפשרו לכל טלוויזיה להפוך לקונסולה, בזכות שיתופי פעולה של אמזון עם מספר יצרניות משחקים כגון TellTale, Sega ו-Ubisoft שיאפשרו למשתמשים להנות מכותרים מוכרים כמו Minecraft, The Walking Dead ו-Monsters University, כמו גם כותרים ייחודיים. כדי ליהנות מיכולת המשחקים, יהיה צורך לרכוש בקר ייעודי שמחירו 39.99 דולר, הכולל זיכוי בדמות מטבעות וירטואליים בהם ניתן לרכוש משחקים.

בעמוד הבית של אמזון הסביר מנכ"ל החברה, ג'ף בזוס, כי הקופסה המתחברת לטלוויזיה וכוללת גישה אל מעל 200 אלף סדרות וסרטים, נועדה לפתור שלוש בעיות עיקריות הקיימות במוצרים הזמינים בשוק: חיפוש, פעולה והסביבה הסגורה.

הקופסה זמינה לרכישה כבר עכשיו עבור 99 דולרים, אך חשוב להבהיר כי מרבית השירותים שהיא מציעה אינם זמינים לקהל הישראלי, אלא אם כן משתמשים בשירותים ייעודים לצריכת התכנים הללו.

הכתבה התפרסמה במקור באתר Geektime